Gå til innhold

Glowmotion! sitter fast i blokka ?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

jeg synes det så tøft ut med glowmotion så jeg helte oppi så mye som det stod , men etter en stund virker det som om det har kommet et slags belegg på innsiden av blokka. Er det farlig og er det enkelt å fjerne ?

Hvis jeg har i frostveske vil det da ødelegge fargen fra glwmotion ?

Endret av Mima
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leste om flere folk på micro sitt forum som hadde hatt det samme problemet...litt av poenget er tydligvis at MÅ ha korresjonsbeskyttelse for å holde vannet så "sterilt" som mulig slik at algene, eller hva pokker som er i det, skal overleve. De krever batterivann, rent, vann, for at du skal ungå at fargen ikke funker lenger og lager en slik fin hinne og piss som setter seg fast i blokker, raddis, pumpe og slanger....

....så moralen er bruk http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AC53101]denne[/url] eller frostveske for å unngå slikt...

Skrevet

Jeg bruker destilert (?) vann , men frostveske har jeg enda ikke fått hatt oppi.

Pcen har bare hatt vannkjøling i ca 1 uke. Kommer virkelig algene så fort selv med destilert vann ?

Skrevet

Ja det er gode vekstforhold. Men det er en metode man kan bruke for å ta knekken på endel bakterier. Når pumpen sirkulerer, kan man ta en hårføner eller en varmluftpistol og rette mot radiatoren. Varm opp vannet til en 45-50 grader (gjerne mer hvis du tør) denne kuren kan hjelpe endel hvis man bruker den jevnlig. Men det beste er selvføleglig å tilsette noe som hindrer algevekst fra første dag.

Skrevet

Men hvis jeg tilsetter frostveske etter ca en ukes bruk trenger jeg vel ikke å rense ?

tror ikke de er så store "samlinger" med alger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...