Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverksproblemer på LAN


Anbefalte innlegg

Heisann!

Nå har jeg et problem (igjen). Jeg sitter nemlig på LAN med ca. 50 stykker, og jeg har betalt 55,- for å være med. Så har jeg sittet og lasta ned masse fra intenett. Det som er problemet er at jeg ikke finner de andre PCene. Jeg har prøvd å pinge noen av dem, og det funker som bare det. Så... hva skal jeg gjøre? Håper dere har forstått broblemet?

MVH Harald H Karlsen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan du si litt om maskina di, hvilket os, og hvilke nettverksinstillinger som er gjort på din kontra de som finner hverandre

 

trykk start -> kjør -> skriv: cmd

i dette vindu skriver du ipconfig, her får du ip info for din maskin, dersom du skriver ipconfig /all får du all info, lim gjerne det inn her

Endret av opticus
Lenke til kommentar
Installer IPX ( Ipx/Spx ) protokollen. mange som glemmer det.

Hvis du har gjort det, se om du har satt arbeidsgruppe.

IPX/SPX blir (bare) brukt i sammenheng med gamle spill, som Starcraft ol. og er en utdatert protokoll.

en kan ikke sette "arbeidsgruppe" i IPX/SPX, dette er i TCP/IP.

Lenke til kommentar

Jo veit det. men av en eller annen grunn så finner jeg andre maskiner fortere når jeg har lagt inn den protokollen. og helt utdatert er den ikke.

 

se de på som et tips ikke no mer.

 

EDIT: Jeg mente ikke at det med arbeidsgruppe hadde noe med IPX og gjøre.

Endret av tozer
Lenke til kommentar

dersom man legger inn ipx/spx og andre protokoller vil det føre til økt trafikk på nettverket og gjøre hastigheten mindre(neppe merkbart), anbefaler alle som ikke vet hva ipx/spx til å ikke bruke den, at hastigheten går opp er nok ønske tenkning.

 

dersom man skal spille spill som trenger dette er det jo selvsagt at man legger det inn.

 

tcp/ip blir ikke brukt uten grunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...