aabxx Skrevet 20. mars 2004 Skrevet 20. mars 2004 Retail fan og sink. 800mhz på 0.8v, minne på 400mhz cl2: PSU-vifte og CPU-vifte av (helt lydløst): 32 grader PSU-vifte og CPU-vifte på : 26 grader Dette er under moderat load (fildeling, IM, mp3-avspilling, flere webvinduer, e-post, TV-program). Forbruket av strøm for CPUen er mindre enn 20w Når jeg skal spille, overklokker jeg den, og den går fint stabilt på 2.2 ghz med 440mhz på rammen, men med litt mindre aggressive innstillinger... dette er jeg vel fornøyd med ettersom jeg har skjønt mange har problemer med å få den til å kjøre stabilt på 2.2 ghz. Om den går litt høyere har jeg ikke prøvd fordi 2.2 er et så fint tall Hovedkortet jeg bruker er et K8X800 ProII, som jeg absolutt vil anbefale siden den har vært så god som bare det foreløpig Den fås hos databutikken.com, som leverte meget kjapt. Har integrert Envy24pt lydbrikke, som er bedre enn de fleste lydløsninger til k8-hovedkort hittils, noe som blant annet medfører noen prosent lavere CPU-forbruk når man kjører lyd samtidig som du får veldig mange ut- og innganger (følger med ektrabrakett i tillegg til at den har 6 innganger på hovedkortet). Ellers har den firewire og gigabit-LAN og SATA og alt det vanlige dilldallet og en bra bios.
Endre Skrevet 20. mars 2004 Skrevet 20. mars 2004 0,8v, det er ganske lavt. Testet Tbred'en min på 1,15v, da var effektforbruket på 15w.
aabxx Skrevet 20. mars 2004 Forfatter Skrevet 20. mars 2004 Har ikke målt forbruket... men en 1.0ghz athlon 64 på 1.1V gir visstnok 22W, så det hadde ikke forundret meg om min 0.8V på 800mhz er nede på 15W... Ellers kan jeg melde at ytelsesmessig er min a64 på 800mhz klart bedre i benchmarks, windowsbruk og bootup-tid enn en annenhånds duron 900. Dette kan skyldes andre faktorer selvfølgelig, men det er klart en a64 jo yter mer per mhz enn en duron samtidig som hastigheten på rammen er mye bedre enn på duronsystemet. Iallfall så merker jeg ærlig talt 0 forskjell mellom 2.2 ghz og 800mhz til vanlig windowsbruk... selv videofiler i høy oppløsning går helt problemfritt, noe jeg vet en duron 700 jeg har liggende har problemer med. Eneste forskjellen blir at den booter kjappere på 2.2ghz. Forskjellen i spilling er selvfølgelig stor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå