Gevency Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 Hei Skal innstalere windows 98 på en pc(som burde være på teknisk museum), han har sletta alt som er på marskinen, inkludert cd spillern.... uten den går det dårlig å legge in windows 98... han har mista innstalasjons cd`en, det er en Creativ cd spiller, noen som veit hvorman kan finne sowtware til cd spilleren? Gevency
mars001 Skrevet 18. mars 2004 Skrevet 18. mars 2004 Er det en oppstartdiskett du leter etter? Husker det var store problemer med noen eldre Creative CD spillere. sjekk http://www.bootdisk.com/ Last ned diskett for 98SE, håper det var det du mente, litt uklar....
Gevency Skrevet 18. mars 2004 Forfatter Skrevet 18. mars 2004 Sorry, var ikke meningen å være uklar Jeg har bootdisketen... den funker, og så skal jeg sette inn windows 98 cd`en, men den klarer ikke marskinen å finne, siden cd spillern ikke er instalert.... Må jeg ikke da ha software til cd spillern? Slik at jeg får instalert den, slik at den får lest windows 98 cd`en....??
mars001 Skrevet 18. mars 2004 Skrevet 18. mars 2004 Sorry, var ikke meningen å være uklar Jeg har bootdisketen... den funker, og så skal jeg sette inn windows 98 cd`en, men den klarer ikke marskinen å finne, siden cd spillern ikke er instalert.... Må jeg ikke da ha software til cd spillern? Slik at jeg får instalert den, slik at den får lest windows 98 cd`en....?? Hvilken bootdiskett har du ? Hvis den ikke finner cd-rom fungerer den jo ikke spesielt bra Prøv å last ned en der jeg anbefalte å lag en ny og se om det funker, men som jeg sa tidligere, hvis det er en av de skikkelig gamle Creative spillerne så fungerer ikke vanlige bootdisketter, da må man lage en egen bootdisk med de rette portene osv inn i config.sys og autoexec.bat, husker ikke helt hvordan det var er lenge siden... Mulig det har kommet noen bedre løsninger på dette også, men ikke som jeg har fått med meg
TheIlluminated Skrevet 18. mars 2004 Skrevet 18. mars 2004 Kunne jo vært like greit å kjøpe ny CD-rom på 48x, det koster jo ikke mye at det gjør noe. Hadde ikke en annen løsning på ditt problem, men det kan jo også være greit med noen nye komponenter, tror ikke at den gamle Creative CD-rommen er så bra at det gjør noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå