Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mandrake 10 og Realtek 8169

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat installert Mandrake 10 Community p en ekstra PC jeg har, og nå prøver jeg å få nettverkskortet til å virke.

Det er et CNET Gigabit kort, med Realtek 8169 chip.

Det følger med en diskett med driver, men det er for en annen kjerne enn det jeg har, disketten er for 2.4.x, mens jeg har 2.6.3. Beskrivelsen for hvordan man skal legge inn denne driveren stemmer heller ikke med virkelighetten, med path`s etc.

jeg vet at kortet virker, har kjørt det til nå på en Windows maskin, samme PC faktisk, men får det ikke til å virke under Linux.

Når jeg kjører DRAKCONFIG, så får jeg opp kortet, og det ser ut som om det er identifisert riktig også, men det vil ikke virke. Ber jeg om å få se parametrene til kortet fra Drakconfig, så kommer det opp at det ikke finnes noen parametre.

Noem som kan hjelpe meg? Jeg er helt nybegynner på Linux.

Takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ingen som har noe tips ?

Kunne også trenge litt hjelp med hvordan jeg skal sette opp Samba, feks.

Får heller ikke tilgang til hjemmesider på Mandrakemaskinen, det ligger en side der, men får ikke tilgang.

Har sjekket at Samba oh httpd kjører som tjenester.

Og så var det en rar ting jeg opplevede under installasjonen: Da jeg var ferdig med CD nummer 3, så spurte den etter CD 4, men det finnes kun 3... Noem som har vært borti det samme ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...