aog Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 (endret) else if (m==1&&d==1) r=[" Jan 1, "+y+" \n Happy New Year! ","","#87ceeb","red"]; Her er et eksempel på meldingen som kommer hvert år den 1.jan. Jeg skal ha en melding som kommer hver første lørdag i måneden.. Har php en from for bokstav eller lignende for dagen lørdag? for da kan jeg jo sette inn: else if (m==1&&d==1) r=["+m+" [lørdag]<=5, "+y+" \n Første lørdag i denne månen! ","","#87ceeb","red"]; Eller? Endret 17. mars 2004 av aog
RipZ- Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 Nå skjønte jeg ikke så veldig mye av kodeeksemplene dine i og med at syntaxen og alt det der er helt feil. Med iallfall dette er en måte å gjøre det på: <? $dag = date("m"); // Finner månedens dato. $ukedag = date("w"); // Nummerverdien av ukedagen. 6 = lørdag, 0 = Søndag. if($dag == 6 && $dag <= 7) { echo "Første lørdag!"; } Dette scriptet sjekker om dagen er en lørdag og om det har gått mer enn 7 dager. Er dagen en lørdag og det ikke ahr gått mer enn syv dager, printer den ut "Første lørdag!".
TiMMi- Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 <? $dag = date("m"); // Finner månedens dato. $ukedag = date("w"); // Nummerverdien av ukedagen. 6 = lørdag, 0 = Søndag. if($dag == 6 && $dag <= 7) { echo "Første lørdag!"; } En liten feil bare, trur du mener: <? $dag = date("m"); // Finner månedens dato. $ukedag = date("w"); // Nummerverdien av ukedagen. 6 = lørdag, 0 = Søndag. if($ukedag == 6 && $dag <= 7) { echo "Første lørdag!"; }
aog Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Skrevet 17. mars 2004 Takker.. Har ikke teste enda.. men det ser rett ut..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå