Gå til innhold

iRiver iHP 120 til under 3.000,-


Anbefalte innlegg

Ser at iHP120 koster kun $350 hos MyDigitalDiscount. Med dagens dollarkurs (USD 1 = NOK 6.85) koster den mao kun 2.400,-. Med 24% MVA som man må betale for å ta den inn i landet blir det fortsatt rett under 3.000,-. Dette er fortsatt mer enn en tusenlapp mindre enn Komplett.no.

 

40gb versjonen kommer på ca 4.000,- (5.100 hos komplett)

 

Noen som har kjøpt herifra? Erfaringer?? Vil ha!!

 

Edit: glemte å nevne at man sikkert må ut med litt porto, samt postens avgift på 150,- eller der omkring for å behandle pakken... Med litt hell sklir den rett igjennom tollen her og da blir det virkelig billig!!!

Endret av Jon-d
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe! :D

 

 

Jepp! Anbefaler på det sterkeste!:D

 

 

Hvis du sender dem en mail og ber på en hyggelig måte, om de gidder å fixe slik at du slipper MVAen, gjør de det :D

 

Ikke regn med at du slipper toll, men du kan håpe:)

 

Sist gang hadde de regna bittelitt feil, slik at det stod 202,16kr, dvs. 2 kr over tollegrensa. Måtte betale 150kr i fortollingsavgift. Uansett ble det likevel 200kr billigere :D

Lenke til kommentar

ja stemmer.. Blei 50kr i tillegg :p Jeg som glemte.

 

Det er ikke postens avgift. Det er avgiften til tollvesnet.

 

 

OG, velg UPS når dere bestiller.. Hvis det blir toll, blir pakka sendt direkte til deg med budbil på døra.

 

Må du betale toll, betaler UPS tollen først, så får du regning av de etterpå.

Må du betale toll og sender med posten(f.eks FedEx), blir pakka liggenes på tollestasjonen i lang tid. SÅ får du brev om at du har pakke der. SÅ må du gi dem beskjed at de kan tolle for deg (evt. du kan tolle selv på internett). Og SÅ sender de pakka videre til deg.

 

tar vanlivis 2-4 uker med posten, og inntil 1 uke med UPS (mine erfaringer)(så sant det blir toll selvsagt)

 

 

EDIT: Svar til din edit på første post:

 

Posten har ingen avgift på pakker utenlands, det er fortollingsavgift til tollvesnet. OG det er ingenting som heter "sklir lett igjennom". Alle pakker skal ha sånn grønn lapp som jeg har nevt tidligere i andre poster. Hvis denne grønne lappen sier at det skal fortolles (f.eks verdi på 1500kr), blir den fortolla. Har den IKKE grønn lapp, blir den stoppa i tollen helt til de får de nødvendige opplysningene.

 

Jeg betalte 22$ for porto sist:P

Endret av Vaffelkake
Lenke til kommentar
OG, velg UPS når dere bestiller.. Hvis det blir toll, blir pakka sendt direkte til deg med budbil på døra.

Det er også svar på noe jeg lurte på... Fint å vite for da bør jeg jo nesten bestille varen til jobben min, for det er jo der jeg er på dagtid. Hva gjør UPS hvis de kommer til meg med pakken og jeg ikke er hjemme..? Noen som vet?

Lenke til kommentar

Kjøpte meg nettop en iriver IHP-120 den kom på totalt 2870 kr med porto.

 

Den ligger nede og oslo nå og kommer vel oppover til trondheim i løpet av de neste dagene, jeg og tenkte å bestille fra mydigital discount meeeen de svarte jo aldri på mail.

Så jeg endte opp å kjøpe den fra en selger på ebay, eg powersellers.

Tok kontakt med fyren, og han merka pakken slik at den glir igjennom tollen, i tilegg så har han skrevet et ekstra lite brev som forklarer at jeg har "vunnet" iriveren i en konkuranse :) (En liten backup hvis tollvesnet setter seg på bakbeina)

 

Og waffel, det at vanlig post tar 2 til 4 uker er bullshit.

Spilleren min ble sendt som flypost den: 16.03.04

Og den forlot statene i går

 

Og det som er digg med spilleren er at laderne støtter fra 110 til 240V så de kan brukes på det norske strømnettet så lenge man har en adapter.

Siden jeg ikke fant noen butikker som selger disse adapterene, så har jeg laget meg en selv.

Til den slående summen av 44kr :)

Endret av PulZ
Lenke til kommentar

Jeg sa, "så sant det blir toll selvsagt" Hvis det ikke blir toll, som i ditt tilfelle, går det veldig raskt!! :D

 

Og når du kjøper av privatperson er det lettere å jukse med tollen. Det er vanskeligere for bedrifter å gjøre noe ulovlig som dette, enn det er for privatpersoner

 

 

EDIT:

 

Hva gjør UPS hvis de kommer til meg med pakken og jeg ikke er hjemme..? Noen som vet?

 

Sist ringte de og spurte om jeg var hjemme. Jeg sa jeg var på skolen, og at de kunne komme dit å levere pakka. 10 minutter etter var de der:)

Endret av Vaffelkake
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...