Gå til innhold

Creative GF2GTS - dårlig overklokker?


mFaFa

Anbefalte innlegg

Creative GeForce2 GTS;

* Core 200 @ 220MHz

* Memory 333 @ 380MHz

 

Dette er hva mitt CREATIVE kort klarer med standard kjøling. Ganske dårlig OC! Ved Core @ 221MHz blir maskinen litt rar. Og minnet kan jeg ikke overklokke mer, ettersom neste step faktisk er 386MHz, og det liker det ikke. Har RivaTuner v2.0 RC10 (..og Win2K)

 

Er det bare mitt kort som ikke vil lengre, eller liker ikke disse Creative GeForce2 GTS korta noe særlig overklokking uten bedre kjøling? :smile:

 

Legger til at jeg vurderer å montere bedre kjøling. Minnet klarer kanskje ikke noe mer (ettersom varmen kanskje ikke er problemet) men kjernen klarer typisk 250MHz -eneste problemet er at Creative har vært så dustete og festet org. kjølern med termisk lim.. ergo den er det helsike å få av!! Har hørt jeg må putte kortet 15 min. i frysern (forseglet i ESD pose) og så dra av kjølern. Men det høres risky ut. Noen som HAR gjort dette? :razz:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Har samme kortet og det suger big time. får det til 230 på core og 360 på rammen. Jeg har satt på blueorb, men det hjalp ingenting. Jeg tok et lite barberblad og presset det imellom kort og vifte eller mye makt spratt den av.

 

Haakon

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote:


On 2002-03-24 20:36, Kamerat skrev:

Jeg tror rammet på de første GeForce2 GTS korta var DDR-SGRAM på 6ns, som betyr at de kan brukes opp til 333MHz (som er default speed for GTS), så det er kanskje ikke så rart dere ikke for overklokka mer.


 

Ikke dumt. Det *er* DDR-SGRAM på kortet. Er 99% sikker. Skal jeg kanskje ikke være så aller værst fornøyd med DDR-SGRAM på 380MHz allikevel :smile:

 

Quote:


On 2002-03-24 19:48, the best one skrev:

Har samme kortet og det suger big time. får det til 230 på core og 360 på rammen. Jeg har satt på blueorb, men det hjalp ingenting. Jeg tok et lite barberblad og presset det imellom kort og vifte eller mye makt spratt den av.


 

Hmm. Hadde håpet at kjernen ville 250MHz! Kjernen er (les skal) være den samme på alle kortene ikke sant. Du monterte kjølingen skikkelig? Renset med isopropanol og brukte arctic silver? Uansett så mistet jeg ikke lysten til å bytte kjølern på kortet da :smile:

Lenke til kommentar

Jeg hadde et GeForce2 GTS fra Elsa for en stund siden. Dette kortet var veldig overklokkingsvennlig. Jeg satt på en planslip Blue Orb, med Artic silver 2 og ramsinks.

Klarte faktisk å tyne kortet fra 200/333 til 250/410! Jeg var ganske fornøyd da, men ytelsen var noe annet, på en P II 350 @ 392.. hjalp med 2fps i timedemo i Quake2 :smile:

 

-Rage

Lenke til kommentar

Har Creative sin utgave jeg også.

Kjører på 220 x 385 som de fleste andre her, men Merk: Jeg har satt på en Zalman 3100+ (GULL Ribbe) med en 120 mm papst til å blåse på. Skulle gjerne hatt litt bedre utbytta av all den kjølinga. Og så bare 4500 3dmarks da...

Lenke til kommentar

Oii.. da har jeg bra 3DMark i forhold til deg! Ettersom du har langt fetere pc enn meg mener jeg. Jeg har TBird som kjører på 1365MHz (105x13) og i alt 512mb PC133 @ 105MHz CAS2 Turbo ol. Maskina klikker ved 133MHz BUS, så jeg er nødt til å nøye meg med 105 for øyeblikket. (Håper BIOS update fixer det) Det at minnet kjører såpass tregt gir en del utslag i 3DMark. På min gamle PC gikk jeg opp flere hundre poeng når jeg byttet fra 128mb PC100 til Mosel 128mb PC133... Jeg syns det i hvert fall var rart scoren din ikke var høyere med den pc'en og skjermkortet overklokket litt mer!

 

3DMark2000......8110 poeng

3DMark2001se....4140 poeng

 

_________________

tbird 1,33ghz :: kt7a-raid :: fop32

gf2gts @ 220 / 380 :: wd200bb raid0

512mb :: wd400bb :: da01sld -mod

 

[ Denne Melding var redigert av: mFaFa på 2002-04-11 20:15 ]

Lenke til kommentar

på mitt asus gts kort so klokka eg det til 250410 uten store problen me standard kjøling.... har ikkje testa nåke høgare kote ligge på ca 55 grade i følge smart doctor

(tok av ribba og rensa den og core med white sprit la på en dose me as3) lure på å sette på en crystal orb eller .no har en gammal coolermaster ribbe liggande og men trur de blir litt kødd me å sette dn på, med tanke på att eg sikkert må drive å båre hol te feste...

 

får ca 4300 3d marks i 2001se

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...