Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med tilkobling av printer på router,


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har også akkurat samme konfigurasjon (WL-500g og HP DeskJet 710c koblet til via parallell-porten). Dette fungerer utmerket hos meg i alle fall. Det er ikke spesielle konfigurasjoner du må gjøre på ruteren, men du må ha siste versjon av firmware på ruteren (Versjon 1.6.5.3 som kan hentes via ASUS sin web) for at du skal kunne bruke vanlig TCP/IP printing. Gjør som det står beskrevet i manualen (siste versjon den også) som man kan laste ned fra ASUS når du skal legge skriveren inn i Windows.

 

Merk også at du kun kan ha 1 skriver tilkoblet, og hvis du har en skriver tilkoblet både parallell-porten og USB-porten, så er det skriveren koblet til USB-porten som er den som vil fungere.

Lenke til kommentar

Problemet mitt er at når jeg skal legge til ny skriver, så har jeg ikke den "typen" skriver som sto beskrevet i manualen. Husker ikke helt hva det sto men du skjønner vel hva jeg mener, der du velger LPT1 osv.

 

Om du har tid til å forklare meg hvordan jeg legger inn skriveren hadde dette vært kjempe kjekt.

Lenke til kommentar
Problemet mitt er at når jeg skal legge til ny skriver, så har jeg ikke den "typen" skriver som sto beskrevet i manualen. Husker ikke helt hva det sto men du skjønner vel hva jeg mener, der du velger LPT1 osv.

 

Om du har tid til å forklare meg hvordan jeg legger inn skriveren hadde dette vært kjempe kjekt.

Så dum jeg er, hadde ikke innstalert cdn.. Da jeg gjorde det ble det 100 ganger enklere =)

 

EDIT: Kremt, litt for kjapp for meg selv jeg, får det ikke til nå heller. På device discovery finner den ikke printeren, heller ikke under status på routeren. Merkelig, bruker du trådløst nettverk du også?

Endret av magnus85
Lenke til kommentar

Oppsett av denne router'en gjøres best "hardwired", mao. kabel koblet ml. PC og router. Da vil du kunne se routeren din. Når alle de endringene du vil gjøre er i boks kan du switche over til trådløs kommunikasjon og sjekke funksjonaliteten.

 

Har opplevd at router'en ikke plukker opp korrekt printer IP-adresse - selv med kabel. Prøv da å i) identifisere gjeldende ip-adresser (start, kjør, cmd, ipconfig /all), ii) sett så printerens IP-adresse manuelt under kjøring av Printer Setup Wizard.

 

Alternativet er å prøve å gå inn på Nettverkstilkoblinger og prøve å de-aktivere + aktivere den aktuelle kobling og se om du klarer å re-sette IP-adressene på denne måten.

 

Dersom du - mot formodning - skulle forsøke å sende avgårde en utskrift til printeren mens denne er avslått vil det være STOR sannsynlighet for at det oppstår IP adresseringskrøll.

 

Asus'en er en temperamentsfull j....vel, dessverre...

 

PS: Printeren MÅ være korrekt satt opp med drivere, etc. FØR du i det hele tatt prøver å kjøre Printer Setup Wizard.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...