Bakkjen Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Vi er noen som kjører trådløst nettverk (hus til hus), og bruker Bredbåndsrouter (D-Link 614+) i det ene huset og trådløse nettverkskort i de andre. Vi har forsøkt å kjøre to bredbåndsroutere (614+) mot hverandre med de kan ikke "snakke" sammen. Er det noen som har erfaring med dette og som kan anbefale noen produsenter som har routere som "snakker" med hverandre.
satanjapan Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Begge routerne må ha en fuksjon som heter bridge vet ikke om de d-link routerne har det men hvis dem har det så finner du det nok.
joebush Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 (endret) EDIT: Misforstod Som Dennis sier, så er det funksjonalitet som heter bridging som må støttes av routerne. I tillegg er det lurt å nevne her at det er fåtall wireless routere som kan bridges og 'samtidig' ta imot klienter. Endret 15. mars 2004 av joebush
satanjapan Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 var og så på routerne og d-link 614+ støttet ikke bridging. jeg vil anbefale asus WL-500G som støtter bridging. vet ikke om man kan sette opp den d-link routeren som client men du kan jo få tak i en gammel pc og sette trådløst kort i og så sette den pc'en opp som client.
joebush Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 var og så på routerne og d-link 614+ støttet ikke bridging. jeg vil anbefale asus WL-500G som støtter bridging. vet ikke om man kan sette opp den d-link routeren som client men du kan jo få tak i en gammel pc og sette trådløst kort i og så sette den pc'en opp som client. Poenger mitt var at han i hvert hus vil nok ha en router som både kobler seg opp til naboen samtidig som routeren lar klienter koble seg opp. Det var i alle fall min forståelse. Det finnes noen wireless routere med bridging som samtidig lar klienter (PC'er) bruke den som aksesspunkt, men de er få. (Og sikkert ikke billige)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå