Patz Skrevet 14. mars 2004 Skrevet 14. mars 2004 (endret) Har et problem her, har nettopp kjøpt ny pc, og flyttet en HD fra den gamle maskinen (herretter kalt HD1). På den ligger det linux + 2 ntfs partisjoner, og den står som slave. Når jeg da starter gammel-pc'n så får jeg opp meldingen "GRUB Hard Disk Error" og kommer ikke lengre (Grunnen er vel at GRUB leter etter HD1 og ikke finner den?), men jeg må få boota den med windows på grunn av at jeg skal leggge "Mine dokumenter" over på ny-pc'n. (AALT for stor til at jeg gidder å legge den på disketter) Kan jeg komme meg forbi GRUB på noen måte? Endret 14. mars 2004 av Patz
satanjapan Skrevet 14. mars 2004 Skrevet 14. mars 2004 fort deg og endre topic hvis ikke blir den steng
Mr.Elendig Skrevet 14. mars 2004 Skrevet 14. mars 2004 løsning 1.Start linux med ein boot disk og sett opp grub på nytt. løsning 2. Start windows med ein bootdisk og kopier det du skal.
Blib Skrevet 14. mars 2004 Skrevet 14. mars 2004 Uhm, GRUB? Hva i svarte..? Hvis det er en eller annen spesiell Linux-felmelding får du heller spørre i Linuxforumet tror jeg. Vet ikke helt hva jeg skal endre topic til, så jeg stenger den
Anbefalte innlegg