The Stig Skrevet 14. mars 2004 Skrevet 14. mars 2004 (endret) hallo hallo! Jeg bruker programmet ATItool når jeg skal cloke kortet mitt, og la forleden merke til funksjonen "find max mem/core", har dette noe for seg? greier faktisk programmet og finne ut max "clok"? Syns dette virket tvilsomt... Jeg lot programmet kjøre med den "testen" i ca 15 min, da hadde kortet godt fra ca 45C til 60C. Som jeg har forstått det prøver programmet flere forskjellige cloke frekvenser og måler tempratur økningen pluss når evt artifacts begynner og hviser seg, for og så finne hvilken frekvens som kjører stabilt på uten artifacts. Noen som har erfaring med dette programmet og vet dette? Takker for alle svar Endret 14. mars 2004 av Stikk-kont@kten
MetaBaron Skrevet 14. mars 2004 Skrevet 14. mars 2004 Joda, bruker det selv på et R9800Pro, og synes det fungerer ganske så bra til å max klokkefrekvens for "daglig bruk" Det er og ganske så korrekt det du har skrevet mht. programmets funksjon, men såvidt jeg vet så måler ikke programmet i seg selv noen temperaturer på kortet. Programmet øker jo gradvis frekvensen på GPU/MEM alt etter hva du har valgt, og kjører en heat-up fase innimellom for å få kortet varmest mulig og deretter sjekke for artifacts.
Spawn0611 Skrevet 14. mars 2004 Skrevet 14. mars 2004 Joda, bruker det selv på et R9800Pro, og synes det fungerer ganske så bra til å max klokkefrekvens for "daglig bruk" Det er og ganske så korrekt det du har skrevet mht. programmets funksjon, men såvidt jeg vet så måler ikke programmet i seg selv noen temperaturer på kortet. Programmet øker jo gradvis frekvensen på GPU/MEM alt etter hva du har valgt, og kjører en heat-up fase innimellom for å få kortet varmest mulig og deretter sjekke for artifacts. Det er tempraturmåler i 9800XT kortene, og det har han...
The Stig Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Skrevet 14. mars 2004 må føye til en ting: Hvor lang tid tar det hos "dere" og kjøre denne "testen"? Min brukte 1 time ca.. + +
MetaBaron Skrevet 14. mars 2004 Skrevet 14. mars 2004 Spawn: Vet at det er temp-måler på 9800XT-kortene, men det jeg skrev er at ATITool i seg selv ikke måler temperaturen på kortet.
wiak Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 ATITool tester flere clock frekvenser og sjekker hvilken som er best ;P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå