Gå til innhold

ATI tool

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

hallo hallo!

Jeg bruker programmet ATItool når jeg skal cloke kortet mitt, og la forleden merke til funksjonen "find max mem/core", har dette noe for seg? greier faktisk programmet og finne ut max "clok"? Syns dette virket tvilsomt... :dontgetit:

Jeg lot programmet kjøre med den "testen" i ca 15 min, da hadde kortet godt fra ca 45C til 60C. Som jeg har forstått det prøver programmet flere forskjellige cloke frekvenser og måler tempratur økningen pluss når evt artifacts begynner og hviser seg, for og så finne hvilken frekvens som kjører stabilt på uten artifacts.

Noen som har erfaring med dette programmet og vet dette?

Takker for alle svar :thumbup:

Endret av Stikk-kont@kten
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joda, bruker det selv på et R9800Pro, og synes det fungerer ganske så bra til å max klokkefrekvens for "daglig bruk"

Det er og ganske så korrekt det du har skrevet mht. programmets funksjon,

men såvidt jeg vet så måler ikke programmet i seg selv noen temperaturer på kortet.

Programmet øker jo gradvis frekvensen på GPU/MEM alt etter hva du har valgt, og kjører en heat-up fase innimellom for å få kortet varmest mulig og deretter sjekke for artifacts.

Skrevet
Joda, bruker det selv på et R9800Pro, og synes det fungerer ganske så bra til å max klokkefrekvens for "daglig bruk"

Det er og ganske så korrekt det du har skrevet mht. programmets funksjon,

men såvidt jeg vet så måler ikke programmet i seg selv noen temperaturer på kortet.

Programmet øker jo gradvis frekvensen på GPU/MEM alt etter hva du har valgt, og kjører en heat-up fase innimellom for å få kortet varmest mulig og deretter sjekke for artifacts.

Det er tempraturmåler i 9800XT kortene, og det har han... :yes:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...