Gå til innhold

CPU kjøleribbe uten vifte


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Her er en kjøleribbe beregnet for bruk uten vifte.

Herre Jesus den var enorm! Nestn så man blir bekymra for å få igjen kabinettdøra :p.

 

Trådstarter: glem prosjektet med vifteløs cpukjøling, hele vitsen forsvinner hvis du har vifter foran og bak. Kjøp en stor kjøler (anbefaler som nevnt tidligere SLK947u) og sett på en (relativt) stille vifte, f.eks. en Papst 19dB (som du alltids kan sette ned spenningen på). Hvis kabinettviftene er av samme type, vil du uansett ikke høre cpu-vifta over kabinettviftene når kabinettet er lukket.

 

Edit: angående den ribba i linken;

hva er poenget hvis man må ha en vifte i nærheten, og ikke minst at den "inte är anpassad för mycket CPU-krävande applikationer så som moderna spel"?

Endret av Halvsame
Lenke til kommentar
Her er en kjøleribbe beregnet for bruk uten vifte.

Passar enbart Socket 478 (Intel Pentium 4) CPU:er upp till 2,8 GHz

 

Og du postet det der for...? For de som ikke kan klikke på en link?

 

 

Uansett. Trådstarter, kjøp som sagt en SLK eller Swiftech ribbe og plasser en stille vifte oppå. Du vil nok få greie resultater med det...

Endret av Fragletrollet
Lenke til kommentar

Om du skal ha null vifter kan du jo gjøre det enkelt.. kjøp deg vannkjøling.. da kan du jo også overklokke :)

 

Kommer til og bli varmt i kabinettet, men det holder nok med 2 stk stillegående vifter. men det er jo fortsatt lyd fra hdd da.. om du finnerut hvor mye lyd de lager, kan du jo ha vifter med samme/lavere støynivå. :thumbup:

Lenke til kommentar
Om du skal ha null vifter kan du jo gjøre det enkelt.. kjøp deg vannkjøling.. da kan du jo også overklokke :)

 

Kommer til og bli varmt i kabinettet, men det holder nok med 2 stk stillegående vifter.

Er ikke det litt motsigende at du først sier at han kan ha null vifter med vannkjøling, så må han plutselig ha to vifter?

Skulle viftene ha vært stillegående så måtte han uansett hatt en bisarr stor tank og radiator på vannkjølingen.

Lenke til kommentar

Eg foreslår en Zalman CNPS CU7000A. Har den sjølv, i tillegg til en Zalman CNPS 6000Cu. Førstnevnte er nok bedre ja, litt logisk kanskje.

 

Eg har bruka 6000Cu-en på en xp2000+ (palomino er varm!), og den kjører på silent, altså rundt 20db, og det er ikkje særlig høyrbart.

7000A-en bruka eg på xp-m-en, og det går an å køyre den uten vifte på standard, men det blir nok litt varmt når den jobber hardt.

 

Mitt råd er at du kjøper en 7000A, eg er svært fornøgd med den, 20db er ikkje høgt (silent mode), eg klarer å sove til det med pc-en 2 meter fra hodet. Når eg gjer det, så klarer eg ikkje å skilje viftelyden fra lyden fra det opne vinduet (Ikkje bila, men berre sus).

 

Pass på at kjølaren passa hk-et, for min 7000A passa ikkje, så eg måtte klippe av en bit av festet for å få plass. (Ødela to jalla tenger på det, sterkt metall sida kjølaren vege 773 gram).

 

Forøvrig kjøre eg min kjøler på silent og det funker veldig fint, sjølv overklokka.

Endret av brukernamn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...