Gå til innhold

defekt HK? trenger virkelig hjelp!

twarr

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann..

i dag fikk jeg omsider Asus K8v deluxe, a64 3200 og noe annet..

Til min store frustrasjon så får jeg ikke noe bilde.. skjermen er helt svart. jeg vet det ikke er skjermkortet, da jeg testet med et annet ett. strømforsyningen er det ikke, jeg kjørte kun med de nødvendige tingene (340 w forsyning).

Rammen (Corsair 3200LL) har jeg prøvd å skifte rundt omkring, intet resultat.

Resatte CMOS'en (tok ut batteriet) intet resultat..

er det noen som har noen tips? jeg husker at jeg hadde et MSI KT 266 hovedkort en gang med akkurat samme feilen, og det var defekt, kan dette her også være det?

håper på raske og gode svar :)

mvh

Twarr

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har faktisk akkurat samme problem nå! Med et abit nf2 v2.0 -s hk! Jeg kan få bilde i noen minutter jeg da. Så blir det svart, Maskinen går men jobber ikke! *prøve og sette i cpu på nytt* Kan agp port ha røket? :(

Skrevet

Jeg får det i alle fall ikke til, å nå begynner jeg å bli frustrert. Jeg har prøvd 3 forskjellige ram brikker, corsair 3200ll, samsung pc2700, twinmos pc2700.. noen tips her? anyone?

Skrevet

jeg kjører helt minimalt, men det funker ikke.. når det gjelder linken din så får jeg "the web site cannot be find" så der fannt jeg ikke ut noe..

Skrevet (endret)
jeg kjører helt minimalt, men det funker ikke.. når det gjelder linken din så får jeg "the web site cannot be find" så der fannt jeg ikke ut noe..

Ok, da er nok sikkert hovedkortet du har fått defekt. Asus har dessverre klart å sende ut en del K8V Deluxe hovedkort med produksjonsfeil:

http://hardware.no/art.php?artikkelid=4973

Komplett har ikke noen mulighet til å luke bort de hovedkortene med feil fra de som er i orden, men hvis du skulle være så uheldig å ha fått et hovedkort med feil så får du byttet det uten spørsmål såvidt jeg vet. Sløvt av Asus å ikke trekke tilbake alle kort :no:

Endret av snorreh
Skrevet

ok.. jeg kjøpte hos pcutstyr.no, og jeg håper at de er grei med retur.. jeg ser at Asus har kommet ut med SE verisjonen av dette kortet, Asus SE K8V Deluxe (second edition sikkert) noen som vet noe om dette? burde jeg heller velge meg et annet kort?

Skrevet (endret)
ok.. jeg kjøpte hos pcutstyr.no, og jeg håper at de er grei med retur.. jeg ser at Asus har kommet ut med SE verisjonen av dette kortet, Asus SE K8V Deluxe (second edition sikkert) noen som vet noe om dette? burde jeg heller velge meg et annet kort?

Det går nok greit med retur ja. Synd det med Asus K8V Deluxe, for hvis du får et som virker skikkelig så er det et helt prima hovedkort. Jeg har ikke hørt noe om SE-versjon av dette hovedkortet, hvor så du det?

Alternativt kan du velge MSI K8T NEO-FIS2R som er omtrent like bra og som fungerer glimrende med det minnet du har.

Endret av snorreh
Skrevet

Siden jeg nå skal sende det inn og få nytt HK, burde jeg vente og kjøpe Nforce 250 ? Det er jo bare 2-3 uker til anyway, og det er vel en god del bedre hovedkort? Tror dere at pcutstyr.no godtar dette? At jeg venter (etter at de har fått inn hovedkortet og skal sende en erstatning og jeg vil heller ha et kort som komme om 3 uker..) ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...