Gå til innhold

hvordan smøre skjermkort?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Bruk bremykt eller baconost på tube! ;-)

Spøk til side. Har sjelden hørt om at folk har smurt skjermkortene sine, men du kanskje få vifta til å gå litt mer 'smooth'?

Symaskin-/sykkelolje? bør helst være av det tyntflytende slaget.

Leste om en som brukte olivenolje! Det funket visst det også, men jeg ville vel heller anbefale en olje som er laget for å smøre da!

CRC 5-56 sprayboks er antakelig bra!

timtowtdi

Endret av timtowtdi
Skrevet

ta av klistremerket som sitter på den siden der ledningene går inn i vifta, ikke klistremerket på selve vifta. Kanskje du kan se glidelageret der. Bruk en dråpe tynn sykkelolje eller symaskinolje. IKKE bruk crc eller WD-40! det bare løser opp smøringen som er der allerede, og når det fordamper er plutselig all smøring borte.

Kanskje det funker med silikonsmøring på boks også.

Skrevet
IKKE bruk crc eller WD-40! det bare løser opp smøringen som er der allerede, og når det fordamper er plutselig all smøring borte.

Har brukt 5-56 i en årrekke på div. ting som skal smøres, og kan ikke si at jeg har opplevet at ting har blitt mindre smurte enn før jeg sprayet på...

Har CRC rett og slett feilaktig markedsført noe som faktisk er et smøringsfjerningsmiddel? De skriver iallefall på boksen "smører, rustbeskytter..." etc. etc.

timtowtdi

Skrevet
IKKE bruk crc eller WD-40! det bare løser opp smøringen som er der allerede, og når det fordamper er plutselig all smøring borte.

Har brukt 5-56 i en årrekke på div. ting som skal smøres, og kan ikke si at jeg har opplevet at ting har blitt mindre smurte enn før jeg sprayet på...

Har CRC rett og slett feilaktig markedsført noe som faktisk er et smøringsfjerningsmiddel? De skriver iallefall på boksen "smører, rustbeskytter..." etc. etc.

timtowtdi

CRC smører, men hvis det er smurt med fett ol fra før løser CRC dette opp, og da får man jo ikke akkurat den effekten man vil ha. Men i dette tilfelle, hvor sikkert vifta skriker litt, synger den trolig på siste verset, og da er det bare å bruke CRC.

Så CRC lyver ikke, de sier bare halve sannheten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...