Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med nettverk

Anbefalte innlegg

Skrevet

har nettopp satt opp nettverk hjemme for første gang. har en jensen router/switch med 4 porter. har telenor adsl og instalerte helt etter "bruksanvisningen" :thumbup: men når jeg nå skal inn på dc++ å laste ned noe, kan jeg ikke "komme inn på noen" eller søke. noen som kan hjelpe??

noe annet på msn når jeg vil ha en lydsamtale bryter nettverket sammen og jeg må restarte routeren. hvis jeg da prøver igjen, kommer det opp en melding som sier at noe er feil med nettverket... noen tips?

har også hatt litt problemer med å finne hverandre i enkelte spill, spesielt bf 1942.

har kun 2 maskiner i nettverket!! begge med xp

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg tror du må åpne portene i routeren for feks:

- MSN

- DC++ (ha dc i passive-mode om du ikke har åpnet portene for dc)

- BF

Les i manualen for routeren din.

Hvilken router har du?

Du må inn å konfigurere den.

Endret av shezz
Skrevet

har jensen broadband router! alt som står :blush:

hvordan kan jeg åpne disse portene du snakker om? er helt grønn på dette jeg.. :ermm:

Skrevet

Les i manualen å se hvordan du får adgang til routerens instillinger.

Jeg bruker en Belkin router.

Der finnes det en egen meny på instillingene for åpning av porter.

Skrevet

Jeg har noe av det samme problemet. Jeg har en SMC ruter jeg omsider kom meg innpå, da det sto i manualen at passordet var blankt fra fabrikken. Det var det ikke...

Men i manualen er det ingen guid for åpning av porter osv. Jeg har åpnet for UPnP men jeg finner ikke ut av hvilke innstillinger jeg skal gjøre på NAT

Det er msn og P2P programvare som er problemet... Skjønte ikke mye av disse programmene sine guider for å åpne portene.

Hjelp!!!

Skrevet

Du trenger ikke åpne porter så lenge du aktiverer passive mode på DC klienten din,eneste ulempen er vel at da kan du ikke laste ned fra andre brukere som kjører passive mode.

Skrevet

Vet ikke hvordan en åpner portene i routeren deres, men dere må åpne disse:

MSN 6891-6901 TCP

MSN 1863-1963 TCP

MSN 1863-1963 UDP

MSN 5190 UDP

MSN 6901 UDP

Kazaa TCP

(porten den bruker kan stilles inn i instillingene i programmet. Åpne samme port i routeren)

DC++ TCP

DC++ UDP

(porten den bruker kan stilles inn i instillingene i programmet. Åpne samme port i routeren)

Dette er informasjon routeren min har satt inn automatisk for meg. Ikke spør meg om det fungerer på deres routere. Dere kan jo teste, men ikke skyll på meg om dere gjør noe dumt.

Utforsk og prøv!!!!

Prøv å feil med samme sinn!!!!!

Det lærer du av!

Skrevet
Vet ikke hvordan en åpner portene i routeren deres, men dere må åpne disse:

MSN 6891-6901 TCP

MSN 1863-1963 TCP

MSN 1863-1963 UDP

MSN 5190 UDP

MSN 6901 UDP

Tusen takk!!! Nå var det ikke jeg som startet topic'en, men jeg har aldri fått msn messenger til å funke gjennom ruteren (di-714+) min før. Dette har vært et problem jeg har hatt i lengre tider nå.

Takker og bukker :w00t:

Skrevet

Jeg har to menyvalg under NAT; Viritual server og Special Applications

Hvilke av disse skal jeg bruke. Under Special App er det Trigger ports og incoming

Hva skala jeg bruke?

Skal ikke UPnP fikse alle problem? både msn og p2p

Skrevet
Jeg har to menyvalg under NAT; Viritual server og Special Applications

Gjør innstillingene under menyen Viritual Servers

Skrevet

men hvordan åpner jeg disse portene??? enste som står i manualen er at jeg må gå på produsentens hjemmeside(de som har lags f.eks msn,dc++) for å se hvilke porter som brukes.. men hva mer????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...