Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

windows 2000 og flere ip-oppsett.


Anbefalte innlegg

Så var endelig den nye bærbare pc`en på plass og på skolen vi sammen gikk. Der viser det seg at jeg manuelt må skifte mellom ip oppsettet hjemme og på skolen. Er det noen måte å komme rundt dette på? noen prog. som fikser det?

Hjelp motas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil det sei, statiske ip addresser du må skifte mellom kvar gang du fer frå heim og til skulen eller er det dhcp?

viss begge er f.eks dhcp, så fikser jo dette med en enkelt bat script(gjerne kjøre f.eks kvardag på eit tidspunkt du veit når du er akkoratt komt heim) som du frigir ip'en du har og får ein ny frå din dhcp server heime om du faktisk har laptoppen på heile tiden...

Lenke til kommentar

vet ikke om det er snakk om statiske ip adr. På skolen må jeg stille inn maskinen på å "obtain an ip address automatically". Mens hjemme må jeg skrive inn ip adr. mauelt for å komme på nett. Har i denne sammenheng problemer med å finne LAN. Finnes det noen program som oppretter flere bruker tilknyttninger, som feks. skole, arbeid, hjemme osv. ? Noe som multinettwork manager.

Endret av siggs
Lenke til kommentar

er det noen måte å tilbake stille windows til orginal innstillingene. Det som har skjedd er at jeg ikke lenger oppnår kontakt med hjemme LAN. Etter at jeg fikk maskinen opp med nett-tilgang på skolen.

Maskinen er en cl 1557 som kjører på win2000 serv. pack4.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...