Gå til innhold

Hvordan komprimere best fra AVI til DVD?


Anbefalte innlegg

Jeg har laget en del film snurter i AVI format som jeg gjerne vil gjøre om til DVD (Mpeg2?), men når jeg bruker codecen i adobe premiere syns jeg ikke d blir så bra kvalitet, pluss at det blir en video-fil og en audio-fil som jeg ikke vet hva jeg skal gjøre for å få inn på en DVD....

 

Noen som har tips, event vet om andre codecer som er enklere å bruke?

 

For DVD\Mpeg2 skal jo egentlig bli forholdsvis bra kvalitet, eller???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dvd spilleren din m& klare og lese brente cd'er. Dessuten m& du finne hvilke codecs den st0tter. Mpeg 1 st0ttes vel av samtlige.. (trur jeg) Det blir vel ca samme kvalitet som du lasta ned i/rippet til. Nero har en innebygget funksjon. men 3de parts programmer er vel bedre..? du f&r google litt! Men f0rst finn ut hva din DVD spiller st0tter!

Lenke til kommentar

Serqevx: Tror det går bra å se ukomprimerte AVI filer på DVD, men da får du vel ikke plass til mer enn 10-15 min film, tror jeg....

 

Når jeg komprimerer fra AVI til Mpeg2 blir det rett og slett utrolig dårlig oppløsning, det var det jeg mente...

 

Men fant litt svar på det jeg lurte på, på Forum -> Programvare -> Codecs -> Avi --> DVD ?, hva trenger jeg?

 

Se der, viss dere lurer på det samme som jeg....

 

Men takk for all hjelp! :)

Lenke til kommentar

Regel nr.1 : Aldri komprimer AVI-snuttene med en codec, hvis du har tenkt å brenne de over til DVD. De bare forringer kvaliteten.

 

Det finnes en mengde programmer som du kan lage DVD-filmer ut av AVI-filmer med.

 

Har du plass nok, så ikke komprimer. Når du skal gjøre filmene om til DVD, går det på TID og ikke på størrelse på fila. Hvis ei AVI-fil f.eks. er på 2 GB, men varer bare i 10min, så tar ikke den store plassen på DVD-plata.

Lenke til kommentar
Regel nr.1 : Aldri komprimer AVI-snuttene med en codec, hvis du har tenkt å brenne de over til DVD. De bare forringer kvaliteten.

 

Det finnes en mengde programmer som du kan lage DVD-filmer ut av AVI-filmer med.

 

Har du plass nok, så ikke komprimer. Når du skal gjøre filmene om til DVD, går det på TID og ikke på størrelse på fila. Hvis ei AVI-fil f.eks. er på 2 GB, men varer bare i 10min, så tar ikke den store plassen på DVD-plata.

what...? Det er klart det må komprimeres til mpeg-2 format. Ukomprimert avi tar for stor plass

Lenke til kommentar

Hehe, svært så vanskelig dette skulle gjøre da.

 

Jeg mener at det beste er å jobbe med høyest mulig oppløsning når man redigerer, slik at SLUTTRESULTATET blir best mulig. Hvis man hele tiden komprimerer, så går jo dette utover kvaliteten. Hvis man først henter over filmen i DV_AVI, så komprimerer den til f.eks Xvid, så redigerer den, og eksporterer den til igjen Xvid, for SÅ gjøre den om til MPEG-2, så sier det vel seg selv...

 

Ha en god helg, alle sammen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...