Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Driver og mekker en film med Adobe Premiere Pro 7 nå, men skjønner ikke helt hvordan jeg skal få til å få rulleteksten på slutten til å rulle nedover. Jeg klarer å legge inn "ikke-bevegelig" tekst via bilder, men når det gjelder rulletekst kommer jeg til kort. Noen tips? :) Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg klarer ikke å erindre nøyaktig hvordan skjermbildet i premiere er, men når du har oppe den title-skjemen, så tror jeg det skal være en boks med tre alternativer; stilletekst, rulletekst og krypende tekst (horistontalt)

Sett denne boksen til rulletekst FØR du skriver inn innholdet. Altså, sett denne boksen på rulletekst, lag en "tekstboks" med det som rulleteksten skal inneholde. Deretter må du gå inn på "rolling tekst settings" eller hva det nå heter, er en knapp inne i title.vinduet. Her bør du passe på at "start off screen" er haket av dersom du vill at rulleteksten skal begynne utenfor skjemen.

 

Vet ikke om jeg husker rett, men dersom dette var helt uforståelig så tror jeg det finnes hjelp å få i help-fila som følger med Premiere!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...