Gå til innhold

Ops!! Har lagt inn Windows 2000 etter WinXP. Kommer ikke inn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

JO!!

 

(Til alle som synes at det er mye fjortisspråk her i forumet; HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAA

HAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHHAHHHHAHAHHHAHHAH

HHAHAHHAHAHAHHHAHAHAHHAHHAHAHAHAHHAHAHHAHA

HHHAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

PS. Har ikke fått det til enda.

_________________

light.gif

 

rune.jpg

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: ratrune på 2002-03-21 21:54 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: ratrune på 2002-03-21 21:54 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-21 21:14, ratrune skrev:

La inn win2000 nettopp ved siden av XP. Så kommer jeg hit og får vite at det er dumt å legge inn eldre os etter nyere os. Og bombe, kommer ikke inn i XP!! :sad:


Hva gjør jeg? Trenger hjelp umiddelbart!



prøv i Windows 2000 å edit c:boot.ini som er boot-tingen :smile: der kan du sikkert fikse noke etter mi meining viss du ikkje overskreiv XP då :smile:

Lenke til kommentar

Nei, har ikke overskrevet XP.

Har lagt 2000 på en annen harddisk, ikke en annen partisjon en gang :smile:

 

Ja, ja, det ser ut til at jeg må lagre ALT og formatere ALT og legge inn ALT på nytt igjen. Tidtrøyte!

 

Har gjort det en 1-50 ganger før så det er godt jeg har kaffe og Matlock.

 

Neste gang husker jeg på dette: gammelt os først, så nytt. Gjør ikke den feilen en gang til! :lol:

Lenke til kommentar

Er vel både enklere og raskere og gjøre som Rockj sier. Er ofte bedre og fikse problemet istedenfor og bare formatere hver gang man vil endre på noe. Alternativt kan du legge inn en bootmanager.

 

[ Denne Melding var redigert av: Elf_ på 2002-03-22 12:51 ]

Lenke til kommentar

Må innrømme at jeg også lurer litt på dette problemet.

 

Mitt omhandler riktnok XP og W98SE, men poenget er det samme.

 

Ivhertfall, jeg installerte W98 etter XP (og var fullt klar over at W98 ville boote som standard). Men smart som er, kjørte jeg fixboot og fixmbr. XP startet opp igjen, tom. med bootmenu med Win98 som valg. MEN, velger jeg dette, finner den ikke C:BOOTSECT.DOS...

 

Er det noen muligheter for å få Win98 til å funke uten å full reinstallering av XP?

Lenke til kommentar

Jeg prøvde alt jeg kunne for å fikse på dette, men til slutt så boota jeg fra WinXP cden, valgte installere og så valgte jeg at installasjonsprogrammet skulle reparere winxp og det gjorde den. Blir en slags installasjon, men tar ikke fullt så lang tid og ingenting blir slettet i prosessen. Gjør det du, da funker alt bra igjen.

 

Booten ble også bra, kan velge både xp og 2000 nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...