sommy Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Skrevet 8. mars 2004 ok skal prøve dette , men nå kan eg spørre om et annet problem, pcen er en XP 3000 som sakt, men i bios står det kun 1733MHz men denne skal vel vise 2100MHz så pcen min kjører vel på en lavere hrz nå en cpu er god for eg har satt fbs til 166 men finner ikke multeplyer instillingene di skal vel stå på 13.5 eller 13 eller noe men finner ingen slike instillinger hva hetter disse instillingene... instillinger som nå står på er type bios er BIOS Phoenix - AwardBIOS CMOS og inne i advanced Chipset Bios er instillingene Current CPU Clock :1733MHz System Performance :AUTO CPU FSB Clock :166MHz x CPU Interface :Normal x FSB/DRAM :By SPD current DRAM Clock :166MHz x Memory Timings :By SPD x T-(RAS) :7 X T-(RCD) :3 X T-(RP) :3 FSB Spread Spectrum :Disabled AGP Spread Spectrum :Disabled AGP 8x support :Enabled AGP Fast Write Support:Enabled System BIOS Cacheable:Disabled Video Aperture Size :128m men ser ingen multiplier options
hn66 Skrevet 8. mars 2004 Skrevet 8. mars 2004 XP3000 kan ha FSB på 200MHz, så der ligger feilen. Se f.eks. her.
sommy Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Skrevet 8. mars 2004 ok nå satte eg den til 200 startet på ny men ingen endring det står fortsatt bare 1733mhz, må eg gjøre noe mer en og endre CPU FSB Clock til 200
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå