Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

XBOX live med Asus wl500g og linksys


Anbefalte innlegg

Hjelp..

 

Jeg har gått til innkjøp av en Asus spacelink WL500G trådløs ruter, samt en Linksys WGA54G, for å spille XBOX live over trådløst nettverk.

 

Etter mye kluss og innstillinger har jeg endelig fått kontakt mellom xboxen og ruteren. Men jeg kommer ikke inn på xbox live.. Kan det være at ruteren ikke er kompatibel med xbox-live, eller må jeg gjøre spesielle innstillinger for at det skal virke?

 

Jeg har kontakt, som sagt, SSID er likt på ruter og game adapter og samme WEP-key er brukt. (128 bit WEP).

 

Jeg har søkt på microsoft sine sider, samt linksys og asus, men jeg finner ingenting som kan hjelpe meg, jeg finner heller ikke noe som sier at ruteren min ikke er kompatibel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm...

 

Det viser seg at dersom jeg kobler til ruteren med kabel istedet for trådløst, så funker det fint. Men dersom jeg kobler til trådløst funker det ikke. Er det da den trådløse game adapteren som er problemet eller er det ruteren?

Lenke til kommentar

Nå har eg aldri prøvd live på xbox, ellers har eg tuklet ganske mykje med boksen ;)

det kan vere det at kanskje noen porter må forwardest/mappast? men derimot igjen, så funket det med kabel og det er rart. er du sikker på at du har mottatt ip frå routeren og rett ip informasjon på xbox'en ? husk å berre skru på dhcp server på den routeren som deler internettet.

Lenke til kommentar
Nå har eg aldri prøvd live på xbox, ellers har eg tuklet ganske mykje med boksen ;)

det kan vere det at kanskje noen porter må forwardest/mappast? men derimot igjen, så funket det med kabel og det er rart. er du sikker på at du har mottatt ip frå routeren og rett ip informasjon på xbox'en ? husk å berre skru på dhcp server på den routeren som deler internettet.

Jeg vil tro det samme, at porter må åpnes.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Plutselig funka det... Jeg er ikke helt sikker på hvorfor. Jeg tror kanskje ruteren har fiksa det selv :) Game adapteren er stilt inn på å klone mac-adressen til xboxen, og det eneste jeg kan se som er skjedd siden før er at nå har ruteren delt ut en ip til xbox'ens mac-adresse og en ip til game adapteret sin mac-adresse, mot tidligere bare ip til xboxen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...