Gå til innhold

Trådløs ruter/aksesspunkt o.l


Anbefalte innlegg

no er dell i8600'en sendt til produksjon... då mangler det bare å skaffe en trådløs ruter e.l...

 

ka anbefales?

 

vi har en stasjonær pc som ikke har trådløst netverkskort og min nye dell som har trådløst... (begge må bruke denne ruteren/aksesspunkt eller ka det heter :)) finnes det noe bra til maks 700? Gjerne 5-600 og hvis det funker bra...

 

det er et 11b netverkskort som står i dell¨en.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan varmt anbefale D-Link, har selv en 614+ router, enkel å sette opp :)

Hvis du i tillegg bruker ett D-Link + kort i den stasjonære kan du kjøre 4X hastighet på 802.11b protokollen ved hjelp av en firmware oppgradering fra D-links hjemmesider, hvis denne ikke allerede er lagt inn på de nyest produserte.

 

Denne routeren er kanske litt dyrer enn du hadde tenkt, men tror det er verdt en hundrings eller to extra. Selges bla. på PsData.no

Lenke til kommentar
Kan varmt anbefale D-Link, har selv en 614+ router, enkel å sette opp :)

Hvis du i tillegg bruker ett D-Link + kort i den stasjonære kan du kjøre 4X hastighet på 802.11b protokollen ved hjelp av en firmware oppgradering fra D-links hjemmesider, hvis denne ikke allerede er lagt inn på de nyest produserte.

 

Denne routeren er kanske litt dyrer enn du hadde tenkt, men tror det er verdt en hundrings eller to extra. Selges bla. på PsData.no

Denne routeren begynner å bli ganske gammel nå, og er i tillegg ganske treg i forhold til de nye som støtter 802.11g standarden.

 

Denne anbefales heller absolutt ikke å bruke sammen med intel pro 2100 kortet som er endel av centrino pakken.

 

http://www.barbara.no/anbefalinger/

Lenke til kommentar

Eg har ein Fujitsu-Siemens Connect2Air (b og g kompatibel). Denne fungerer utan problemer mot ein stasjonær PC og ein Latiude D505 (Intel WLAN 2100=b). Routeren står i kjellerstova og tre etasjer opp oppgis signalstyrken til "Veldig bra". Denne routeren har også printerserver/USB. Denne har eg så langt ikkje satt opp trådløst. Min arbeidsgiver har satt opp fleire slike sidan i haust, og IT-folka på jobben har ikkje meldt om problemer.

 

Ellers skjønnar eg ikkje dette snakket om hastighet, b og g etc. For dei som stort sett skal bruke trådlaust til surfing er 802.11b uansett raskere enn breibåndsoverføringa. Skal eg overføre data mellom den stasjonære og den bærbare er det uansett raskare med kabel/USB.

Lenke til kommentar
[

Denne routeren begynner å bli ganske gammel nå, og er i tillegg ganske treg i forhold til de nye som støtter 802.11g standarden.

 

Denne anbefales heller absolutt ikke å bruke sammen med intel pro 2100 kortet som er endel av centrino pakken.

Forstår det slik at det ikke anbefales å bruke 802.11b kort med 802.11g rutere. Siden HPS_ allerede har ett 802.11b kort og tydeligvis ikke vil bruke formye penger så burde vel 614+ kortet være ett bra alternativ?

802.11b er forsatt mange ganger raskere enn enn det vi fleste dødelige har som tilkoblingshastighet mot internett.

 

 

Min vurdering:

Man har et 802.1b kort

+ Man har ikke for mye penger

+ Man skal ikke putte på noe særlig mer enn 3-4 trådløse maskiner

= Man kjøper heller en god 802.11b ruter enn en billig 802.11g ruter

 

614+ har 4 LAN porter i tillegg, hvis den stasjonære står i nærheten.

Mitt Intel pro 2100 kort er veldig god venn med D-link ruteren :)

Lenke til kommentar

Nå synes jeg ikke at DI-614+ er såpass mye billigere enn 802.11g basene for at det skulle vært et godt alternativ.

 

3Com sin officeconnect 11g koster under 50 kr mer (di-614+ koster 818 kr hos psdata). Og smc sin 2804wbr koster under 100 kr mer. 3com har også tilbud om dagen slik at man kan kjøpe den med et usb adapter til 250 kr mer enn bare basestasjonen. (3com og smc sine priser er tatt fra komplett.no)

Lenke til kommentar

En 50-lapp her og en... neida, da har jeg ikke mer å si enn at man kjøper heller en god g-ruter enn en god b-ruter til samme pris :green:

 

Vet ingen ting om 3Com, men er sikkert mye bedre enn mange av de "ukjente" merkene man ser rundt om på web-shops, har selv en i familien som har sloss i lang tid med en ruter som han sparte 350kr på i forhold til D-linken.

 

Vet bar at jeg er superfornøyd med D-Link, alt var oppe på no-time, også med Intel kortet i 8600'n.

Kommer til å kjøpe D-Link på jobb også, men da kansje en g-ruter med print-server, men der er det litt andre krav enn hjemme da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...