Gå til innhold

Installering av parallelle skjermkort

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å reinstallere en eldre datamaskin for en kamerat, men har problemer med å få flere enn 16 farger.

Det som er spesiellt på maskinen hans, er at den ble levert med to skjermkort.

Et Voodoo 2(Creative modellnr. CT6640) kort med egen TVut modul(CT 7120) som skal parallellkobles med et Maxtor Millenium 2 (2164W brikke) kort.. Noen som har vært borti denne løsningen? Hvor kan jeg finne, og hvilke drivere/hvilken software må jeg bruke når han har Win98se på maskinen?

Jada, jeg vet at maskinen (233MHz pentium) er OVERmoden for utskifting, så er det noen som har barnslige kommentarer om dette, så bare post dem her...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jøss, ingen svar her ennå... hvem var det som sa at det bare er amatører som sitter å svarer på innleggene på VG's diskusjonsforum... Der har jeg fått fornuftige svar allerede :p

##Bumping er ikke tillatt og bruker har blitt kontaktet##

Endret av Blib
Lenke til kommentar

Tror det kan ha noe med alderen på endel av menneskene her å gjøre.

Mange her som ikke var ferdig med første halvdel av barneskolen da to parallelle Voodoo2 kort gjorde deg til den absolutte kongen på haugen hva 3D ytelse angikk... :p

Lenke til kommentar

litt off topic, men har mitt voodoo2 16mb her!:):love:

Du kobler det primære skjermkortet til voodoo2 kortet med en ekstra liten ledning, så skjermen til voodoo kortet. Du kan bare koble skjermen rett i det primære skjermkortet. Voodoo kortet er kun et 3d kort, og windows kan ikke benytte seg av det, kun spill som kan.

Hvis du får få farger så må du finne deg en ny driver til det primære skjermkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...