Nebu Skrevet 4. mars 2004 Skrevet 4. mars 2004 Har satt pop 800.11g WLAN hjemme med Asus Wireless Router og CNet Wireless-G PCI og for det meste går det greit. Men jeg lurer på et par ting som jeg håper noen har peiling på: 1. Wireless Zero Configuration service på stasjonære boksen klarer ikke å starte automatisk. Må kjøre den opp manuelt før jeg er på nettet. Det er ingenting i Event loggen og den står som "Automatic" i Services. Manuell start går helt fint også. 2. Etter oppgradering av Firmware og Windows XP til støtte av WPA (som beskrevet her og her) får jeg fremdeles ikke mulighet til å angi WPA kryptering i konfigurasjon av Wireless kortet. Eneste valgene forblir Open og Shared Key. Dette gjelder forresten både stasjonær og bærbar. Det er en ting til jeg lurer på, men jeg husker ikke hva det er nå... Takk for hjelpen
Micromus Skrevet 4. mars 2004 Skrevet 4. mars 2004 1. Wireless Zero Configuration service på stasjonære boksen klarer ikke å starte automatisk. Må kjøre den opp manuelt før jeg er på nettet. Det er ingenting i Event loggen og den står som "Automatic" i Services. Manuell start går helt fint også Lag en .bat fil med "net start SERViCENAME" og legg den i oppstartsfolderen.
Nebu Skrevet 4. mars 2004 Forfatter Skrevet 4. mars 2004 1. Wireless Zero Configuration service på stasjonære boksen klarer ikke å starte automatisk. Må kjøre den opp manuelt før jeg er på nettet. Det er ingenting i Event loggen og den står som "Automatic" i Services. Manuell start går helt fint også Lag en .bat fil med "net start SERViCENAME" og legg den i oppstartsfolderen. Jeg har allerede gjort det, men problemet er at det er flere brukere på maskinen og bare min har tilgang til oppstart av service.
Nebu Skrevet 26. april 2004 Forfatter Skrevet 26. april 2004 (endret) Et nytt spørsmål på samme topic: Som sagt, er både WLAN router og kortet i stasjonære PCen 800.11g 54Mbps. I konfig til ruteren er 800.11g trafikk aktivert. Likevel får jeg ikke nettverksforbindelsen til å vise mer enn 11 Mbps. I tillegg, når jeg kobler til min laptop fra jobb og den også viser 11 Mbps, får jeg ikke filoverføring mellom stasjonær og laptop til å gå raskere enn 100 Kbps. 1. stasjonær PC burde ifg. spek vise 54Mbps i nettverkforbindelsen. 2. filoverføring mellom to 11Mbps forbindelser burde vel være nærmere 11 Mbps enn 100 Kbps. Begge signalene er forresten på "Excellent" stort sett hele tiden. Noen tips please? Endret 26. april 2004 av Nebu
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå