Gå til innhold

Hvordan bruke IR mellom bærbar og mobil


Anbefalte innlegg

Gjorde et kort søk i forumet, men fant ikke noe vettugt...

 

Jeg lurer på hvordan jeg kan få brukt IR-porten på min CL1557 til;

(punkt 1 er viktigst, men pkt 2 kan også være greit å vite)

 

1) Synkronisere kalenderen i Outlook (2003) med kalenderen på min lett antikke Ericsson T39

 

2) Komme meg på nett med telefonen som modem

 

- Jeg trenger tips om hvordan jeg skal sette pcen opp, om jeg må installere noen programmer e.l. . Jeg skal alltids klare å få satt opp telefonen

- IR-porten kommer opp som en normalt fungerende enhet i systemoversikten, så jeg trenger bare en måte å få aktivisert porten på..

- Jeg har prøvd å søke på "IR" o.l. i hjelpefunksjonen i Outlook, er det ingen form for innebygd støtte i det programmet, eller er jeg bare en dårlig bruker?

 

På forhånd takk!! :yes:

Endret av nestenbest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjorde et kort søk i forumet, men fant ikke noe vettugt...

 

Jeg lurer på hvordan jeg kan få brukt IR-porten på min CL1557 til;

(punkt 1 er viktigst, men pkt 2 kan også være greit å vite)

 

1) Synkronisere kalenderen i Outlook (2003) med kalenderen på min lett antikke Ericsson T39

 

2) Komme meg på nett med telefonen som modem

 

- Jeg trenger tips om hvordan jeg skal sette pcen opp, om jeg må installere noen programmer e.l. . Jeg skal alltids klare å få satt opp telefonen

- IR-porten kommer opp som en normalt fungerende enhet i systemoversikten, så jeg trenger bare en måte å få aktivisert porten på..

- Jeg har prøvd å søke på "IR" o.l. i hjelpefunksjonen i Outlook, er det ingen form for innebygd støtte i det programmet, eller er jeg bare en dårlig bruker?

 

På forhånd takk!! :yes:

Funka helt fett hos meg med en gang, lønner seg å laste ned drivere fra sonyericsson.com hvis de funker på din litt eldre modell...

gprs i 112kbs og hscds(bommer alltid med en bokstav på den) i 44. bp..

 

du må bruke eksternt program for å synce telefon med outlook, ericsson sitt XTND connect..

Endret av bryhon
Lenke til kommentar

Om du har netcom kan du sjekke www.netcom.no/gprs og /hscsd (tror jeg). I utgangspunktet er det bare å sette irda porten på pcn til comX (vanligvis 1) også line opp telefonen og bruke den som et vanlig modem. Vil du ha hscsd må du sende en kommando til telefonen før du ringer, denne står på nevnte netcom side. Skal du koble opp med gprs må du ringe *99# så skal den automagisk fungere.

 

Det skal nevnes at for mange nokia vil ikke framgangsmåten over fungere, da de ikke har innebygd modem, men er avhengig av nokia data suite. Motorola er bedre, men er ikke helt gode på gprs, slik at de må første gang settes opp med motorola sitt program.

 

Når det gjelder syncronisering med outlook er xtndconnect. All programvaren skal ha fulgt med på en cd, om ikke kan jo www.ericsson.no være behjelpelig.

 

Til slutt må man vel nesten få si at t39 er den beste telefonen som finnes, den er liten har lang batteritid og gjør nøyaktig det du vil at den skal gjøre. Kan ikke se en eneste funksjon som mangler på den.

 

Mvh

Simen

Lenke til kommentar

takk for hjelpen!! jeg skal se om jeg ikke får dette til å virke!! glimrende!!

:thumbup:

 

må bare si at jeg digger forum som dette, butikkansatte o.l. har vanligvis ikke peiling i det hele tatt, men så har vi jo alle som faktisk bruker og setter seg inn i ting, ahh herlig!! :thumbs:

 

nb: ikke for å være for kjip med butikkansatte altså!!:)

Endret av nestenbest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...