Gå til innhold

Bruke 3band i utlandet


Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en SE z200 i norge og tatt denne med til Argentina der jeg har kjøpt SIM kort av et argentinsk selskap. Det norske simkortet mitt fungerte fint her nede (de bruker 1900 nettet), men når jeg prøver å ringe ned det nye argentinske SIMkortet får jeg beskjed om at mobilen min ikke er autorisert for å ringe dette nummeret. Andre får tilsvarende melding når de prøver å ringe til meg.

 

Kan også nevne at de fleste her nede ikke bruker gsm med simkort da dette er helt nytt og kom først i julen. Jeg har gsm-kontantkort og dette kom ikke før denne uken. Har selvfølgelig penger på mobilen og får kontakt med nettet. Det er bare ringing (og sms og web) som ikke fungerer. Har vært i kontakt med selskapet og de sier de ikker noe i veien med abonnementet og at de må ha telefonen for å kunne ordne det. Skal levere den inn i morgen, men er litt usikker på om de finner ut av det da denne modellen ikke selges i Argentina ennå. Telefoner selges heller ikke med triband her, kun med 1900-nettet.

 

Kan det hende at telefonen min er bundet til norske opperatører og derfor får beskjed om at autorisasjon mangeler?

Noen andre som har opplevd lignende ting ved bruk av norske telefoner med utenlandske abonnementer?

 

Mvh Armas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei det kan virke som om du har rett. Når jeg velger "vis status" under alle utgående får jeg "Alle utgående samtaler begrenset" og tilsvarende på alle inngående.

 

Problemet blir da hvordan blir jeg kvitt denne statusen? Hvis jeg velger deaktiver må jeg taste passord på 4 siffer. I bruksanvisningen står det at dette skal være pinkoden, men når jeg slår inn den får jeg "Alle utgående samtaler begrenset" Jeg får også tilsvarende melding om jeg velger aktiver istedenfor deaktiver. Derfor tror jeg at jeg bruker feil passord og man ikke skal bruke sim.

 

Har også prøvd "Annuler alle" (i begrense samtaler menyen) og får da "Annuler alle samtaler begrenset" etter å ha tastet inn pin.

 

Har også prøvd "Endre passord" (i begrense samtaler menyen) og må da taste inn gammelt passord (som jeg antar er sim) og må taste inn ett nytt og får da "Endre passord samtaler begrenset" denne medlingen får jeg uansett om jeg taster inn pin eller et annet tilfeldig tall som gammelt passord.

 

Min konklusjon, jeg mangler passordet som skal til for å endre disse instillingene. Noen som vet hva det kan være? en annen ting som er litt rart er at jeg har jo ikke endret disse instillingene selv så de må ha vært spærret på simkortet i det jeg fikk det.

 

I tillegg så kan jeg ringe til nummeret som gir meg saldo på ringetid og nummeret der jeg kan kjøpe mer ringetid.

 

Armas

Lenke til kommentar

Denne tjenesten kalles som regel abonnementsstyrt sperr i Norge og koden får du av operatøren. Dvs. operatøren legger inn tjenesten og gir deg en kode slik at du selv kan aktiverer/deaktiver de forskjellige sperringene. Så det spørs nok om du må ta en ny telefon til de. Sjekk først for sikkerhets skyld Faste nummer funksjonen som gjør at du bare kan ringe til bestemte nr som er lagret på SIM kortet. Gå inn på Telefonliste, Valg og Faste numre. Tast PIN2 og velg av hvis den står på. Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...