Gå til innhold

Service & Complete Care (dell.no)


Anbefalte innlegg

Hepp!

Jeg har tenkt å kjøpe meg enn berbar pc fra dell (Inspiron 8600)

Vist jeg skal konfigurere den etter "mitt" behov, så blir den litt dyr, så jeg tenkte å kankje ta den billigste garantien.

 

1 års henteservice. Standard på denne modellen (- 3 708 kr)

1 års på-stedet-service, neste arbeidsdag (- 2 703 kr)

1 års henteservice + 1 års CompleteCare (- 2 703 kr)

1 års på-stedet-service, neste arbeidsdag + 1 års CompleteCare (- 1 376 kr)

3 års henteservice (- 1 116 kr)

3 års på-stedet-service, neste arbeidsdag + 1 års Online Training - Anbefalt av Dell

3 års på-stedet-service, neste arbeidsdag + 3 års CompleteCare (+1 228 kr)

4 års på-stedet-service, neste arbeidsdag + 4 års CompleteCare (+2 964 kr)

 

Jeg sparer jo hele 3700kr, men vil det svare seg, er dell maskiner kjent for og holde lenge ?

 

Håper på tips om vilken garanti jeg bør velge.

PS. gjerne fortelle litt om erfaringer med kvalitet osv. =)

 

En ting til, vet noen om hvor mange (x ?) agp porten har 4 eller 8

 

 

På forhånd takk :thumbup:

Endret av [Bobby]
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dell maskiner er generellt ganske holdbare. Jeg for min del går for den billigste "garantien", da jeg sparer 3000 kr på dette. I følge forbrukerkjøpsloven skal Dell uansett reparere laptopen din om det blir fysiske feil på den innen 5 år etter kjøpet, så du er slik sett godt sikret.

 

Ulempen er at du må betale innsending av maskinen selv samt at reparasjonstiden vil være et par uker, men jeg finner dette ok, med tanke på besparelsen på kr 3000.

 

Lykke til :thumbup:

Endret av adm
Lenke til kommentar

Gratulerer med et klokt valg av I8600 ;)

 

Jeg hadde også tenkt å bestille med den billige garantien, men da jeg snakket med selger på tlf. så frarådet han meg det, men jeg sa det ble for dyrt. Jeg fikk da rabbat på 3-års'n, 1650,- +mva. Dette etter at jeg allerede hadde fått ganske bra pris på resten (bla. Harry-deksel for 200,- +mva :dremel: )

 

Foreslår at du har "oppsettet" ditt klart, ringer Dell pga "noe småting", fekst at du ønsker 7200 rpm 60Gig eller 5400 80Gig. Da er det letter å diskutere pris på enkelt ting, ikke bare garantien.

 

Off topic, hvis du bestiller med en annen farge, så kan det dekselet taes av igjen og orginalen ligger under. Greit å variere litt ;)

 

Jeg er så langt kjempe fornøyd med maskinen, WSXGA ruler :thumbs:

Lenke til kommentar

Har foreløpig bare installert Medal of Honor, AA, spiller det på 1280x1024(?) med alt på max, går super smooth, skal prøve å finne noe mer krevende, noen forslag? :)

 

Husker ikke AGP hastigheten....

Edit: 4X AGP

Endret av Ookami
Lenke til kommentar

vet det er litt off topic, men men.

 

Lastet ned Unrealtournament 2004 demoen, satt oppløsninga til 1680x1050 i spillet, forøvrig det samme som min WSXGA.

Satt derretter alt på max, textures osv.

 

Suuuuuuuuuuuuuper Smooth! :thumbs: Kunne ikke se noe antydning til at det ble rykkninger/jerks

 

Noen som vet om det finnes en kommando for å se FPS/frame pr. second i demoen?

 

 

Det her var gøy :) Var litt deppa da 3Dmark03 så ut som en Tsjekkisk tegnefilm på slowmotion, men har forstått etterpå at de har lagt lista vel høyt.

 

I8600, 1.7Ghz, Radeon 128 pro turbo

Lenke til kommentar

Meget fornøyd med spill ytelsen her også.

 

Hvis du skriver "stat fps" i console får du se hvor mye fps du har i UT2004.

Jeg ligger på ca. 40-90fps med så og si alt på max, med 1280x800 oppløsning og 12 boter på onslaught.

Jeg har ALDRI sett fps'en gå under 30, noe som jeg er svært fornøyd med.

 

Far Cry demoen går også helt smooth med alt på medium (utenom textures, som er på high) og 1024x768 oppløsning.

 

I Battlefield ligger jeg på så og si konstant 99/100 fps med alt på max og 1024/768 oppløsnng.

 

Warcraft 3 går også super smooth.

 

Jeg får 2958 poeng i 3dmark03 og 10210 poeng i 3dmark 2001se (kortet klokket til 351/252)

 

Og jeg fikk 22500 poeng i aquamark3.

 

:thumbs:

 

(dette ble veldig offtopic, men, men) :p

Endret av dennis88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...