mantra17 Skrevet 29. februar 2004 Skrevet 29. februar 2004 (endret) Fikk mitt nye Soyo K8USA og A64 3000+ for noen dager siden. Problemet er at maskinen re-starter i litt heftige spill, 3Dmark osv(vpu-recover slår inn). Jeg har prøvd begge driverutgaver til HK, forskjellige catalyst( 4.2, 3.9 og 3.6) og Omega 4.2. Jeg har Radeon 9800 pro, som fungerte fint i forrige maskin, er ganske sikker på at det ikke er grafikkortet. I BIOS har jeg forsøkt forskjellige instillinger, fastwrite, RAM-timings osv. Har kjørt memtest86 uten feil. Temp'en ligger under 40C. Har ikke oppdatert BIOS, det finnes en nyere, vil snakke med multicom først. Nå har jeg gått tom for ideer, noen som kan hjelpe? edit:Nå er problemet løst, avinstallerte ALi/uli AGP driveren. mantra17 Endret 29. februar 2004 av mantra17
jag Skrevet 29. februar 2004 Skrevet 29. februar 2004 Det er uansett ingen dum idè å oppdatere bios. Oppdateringer retter tross alt opp feil og gjør ofte at flere ting støttes...
Bombefar Skrevet 29. februar 2004 Skrevet 29. februar 2004 jeg hadde samme problemet med min a64 men jeg bare gjorde sånn at den ikke skulle restartes ved feil i systemet. er dette kanksje dumt å gjøre?? kan det skade systemet på noen måte?? hvordan finner jeg ut om jeg har ALi/uli AGP driveren installert??
mantra17 Skrevet 29. februar 2004 Forfatter Skrevet 29. februar 2004 (endret) hvordan finner jeg ut om jeg har ALi/uli AGP driveren installert?? kontrollpanel--->Legge til eller fjerne prog...., så dukker de Ali/uli-driverne som er instl. opp. Det som skjedde etter jeg avinnstallerte ali agp-driveren var at etter omstart så måtte jeg legge inn secondary driver i Omega en til gang. Litt merkelig, men det hele var iorden etterpå. Men sånt er software, uforståelig mange ganger. Endret 29. februar 2004 av mantra17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå