Gå til innhold

mIRC.exe crasher når jeg kobler til server


Lurifaksen

Anbefalte innlegg

Helt plutselig har mIRC begynt å crashe hver gang jeg kobler til en server. Det er den gode gamle meldingen som kommer:

mIRC has encountered a problem and needs to close.  We are sorry for the inconvenience.

Av mer informasjon finner vi:

AppName: mirc.exe  AppVer: 6.1.2.0  ModName: ws2_32.dll
ModVer: 5.1.2600.0  Offset: 00008d72

 

Det rare er at hvis jeg bare flytter bort den meldingen om at det har crashet, i stedet for å trykke close, kan jeg bruke mirc helt fint! Jeg pleier å flytte den utenfor skjermen, men det hadde jo vært litt greit å få det til å funke skikkelig...

 

Noen som har peiling på hva som kan være gale?

 

Jeg antar jo selvsagt at dette må ha noe med nettverk , eller nettverksprogrammer å gjøre (ws2_32.dll). Kan nettverksinstillinger føre til noe sånt?

 

Det mest sannsynlige er vel at et program jeg har installert kanskje har integrert seg for mye, og laget kluss i systemet, men jeg kan ikke komme på noen spesielle programmer jeg har installert i det siste.

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er sannsynligvis nettverksinnstillingene.Hadde akkurat samme problem som deg, samme feilmelding og greier.Løste det ved å huke vekk følgende:

i Connect--local info-- huk vekk on connect always get local host og ip.

sett lockupmethod til normal.Kobl til og kobl fra og sett lockupmethod til server igjen.derreter skal det virke. :wow:

Lenke til kommentar

Oppdater mIRC'en din. Det er et sikkerhets"hull" i versjonene før 6.12 om jeg husker riktig. Mulig det var 6.11 og. Ihvertfall, det går ut på at noen sender deg en DCC kommando som får mirc til å kræsje med den meldingen der.

 

Prøv å skrive /ignore -wd * for å sjekke. Før du kobler på en server altså. Og om du får en "DCC Send from xxx ignored (Invalid parameters) så er det denne exploiten. Som da ble blokkert fordi /ignore -wd * ignorerer all innkommende DCC

Lenke til kommentar
Er sannsynligvis nettverksinnstillingene.Hadde akkurat samme problem som deg, samme feilmelding og greier.Løste det ved å huke vekk følgende:

i Connect--local info-- huk vekk on connect always get local host og ip.

sett lockupmethod til normal.Kobl til og kobl fra og sett lockupmethod til server igjen.derreter skal det virke. :wow:

:wow:

 

:w00t:

 

Du er en helt! Denne hadde jeg helt ærlig ikke forventet at jeg skulle få en løsning på... Hvordan fant du det egentlig ut?

 

Det virket ikke når jeg huket av både local host og IP, men etter masse klikking her og der tror jeg det var å la IP stå på som gjorde utslaget. Nå funker det i alle fall. Tusen takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...