Gå til innhold

Abit POST code 04


damned

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På Abit KV8-MAX3 skyldes dette ekstrem inkompentanse. En kondesator (2 pinner) stikker så langt ut på baksiden av hovedkortet at den trenger gjennom isolasjonen til prosessorbakplaten og kortslutter hovedkortet.

 

Feilen kan "rettes opp" ved at man bøyer el. kutter av de nevnte pinnene for så å feste på bakplaten på nytt igjen. Evt. kan man snu den 180 grader, slik at man får intakt isolasjon over problemområdet. Andre kreative løsninger går ut på å legge en bit papp el. plast imellom bakplate og hovedkort.

 

Akkurat denne feilen er hovedgrunnen til at jeg absolutt ikke kan anbefale dette hovedkortet.

Lenke til kommentar
På Abit KV8-MAX3 skyldes dette ekstrem inkompentanse. En kondesator (2 pinner) stikker så langt ut på baksiden av hovedkortet at den trenger gjennom isolasjonen til prosessorbakplaten og kortslutter hovedkortet.

 

Feilen kan "rettes opp" ved at man bøyer el. kutter av de nevnte pinnene for så å feste på bakplaten på nytt igjen. Evt. kan man snu den 180 grader, slik at man får intakt isolasjon over problemområdet. Andre kreative løsninger går ut på å legge en bit papp el. plast imellom bakplate og hovedkort.

 

Akkurat denne feilen er hovedgrunnen til at jeg absolutt ikke kan anbefale dette hovedkortet.

eg hadde og den feilen.. da fiksa eg med og teipe heile plato.. eg fekk og 03 eg når det va da som var feil

Lenke til kommentar

Eg trur du bare kan sende det inn igjen til der du kjøpte da.

Det fekk eg besked om og som eg skreiv tidligare så måtte eg og senda med cpu.

Dei sa og at da kunne hende at da var posten som hadde vore litt for harde mot pakken.

 

Ring ivertfall og spør dei du kjøpte da om og få returnera da i eit nytt eit :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...