Fishy Skrevet 27. februar 2004 Skrevet 27. februar 2004 (endret) Hei! Jeg har overklokket min Xp 2500 (1.8 ghz) til 2.20 ghz.. 200x11. Standard volt. Alt fungerer greit så lenge jeg ikke spiller spill. Temperaturen på cpu ligger mellom 55-60C under load. Systemtempen ligger rundt 37C. Cpuviften er egentlig bare beregnet for en Xp 3000+. Men disse temperaturene, som angis av software som medfulgte hk (Aopen AK79D-400 MAX), er jo ikke avskrekkende? Når jeg prøver å spille spill går det gjerne rundt 10 minutter. Da begynner spillet å hoppe til desktopen. Det merkelige er at spillet ikke krasjer, men minimerer seg selv. Dette skjer kun når systemet er overklokket, så det er relatert til dette. Jeg har forsøkt å kjøre inn en ekstra systemfan uten at dette hadde noen effekt. PSuen er en relativt kraftig thermaltake 360W. Jeg bruker 2x512mb Apacer ram i dual channel, disse kjører på 7 3-3-2.5 såvidt jeg husker (default turbo setting i bios). Skjermkortet er et geforce 4 Ti 4800 SE, med standard kjøling. Det kan være verdt å nevne at jeg enkelte ganger har fått meldingene "your GPU has problem" og "your agp has a problem" under oppstart, når systemet er overklokket. Er dere enige i at en ny ribbe og vifteløsning på GPU vil fikse opp i dette tullet? :\ Endret 27. februar 2004 av Fishy
skywalk_ Skrevet 27. februar 2004 Skrevet 27. februar 2004 det kan vær ei løsning det ja...at cpuen blir ustabil i den tempraturen...
Fishy Skrevet 27. februar 2004 Forfatter Skrevet 27. februar 2004 Cpu?! Tempen ligger som sagt mellom 55-60 under full load. Cpuen skal vel være stabil under disse temperaturene? Jeg snakket om en ny kjøleløsning for *GPU* (prosessoren på skjermkortet) var kanskje det du sikta til i din reply også?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå