Gå til innhold

P900 og batteritid


bleidd

Anbefalte innlegg

Jeg fikk nettopp min P900.

Var kanskje litt utålmodig med første ladingen. Tidligere har man brukt 16 timer første gang, men i manualen til P900 stod det 4 timer syns jeg å huske. Så det gjorde jeg.

 

Når jeg nå bruker den aktivt på en dag (ikke SÅ mye), er den tom på en eneste dag. Er det noen andre som har det slik?

Hadde vel trodd den skulle vare 2 dager egentlig.

 

 

EDIT: tok telefonen av lading kl 12:17. Nå er den 15:12, og batteriet har igjen 53%.

Syns dette er litt mystisk jeg.

Endret av bdd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en skrøne, at telefonen skal lades i 16 timer første gang.

Den skal bare lades, indtil den er fuld.

 

De første tre gange er det derimod en god idé at lade telefonen løbe helt tom, inden man lader den.

Derefter kan man så klatlade den, som man har behov for. :thumbs:

 

Edit: Tastefejl.

Endret av Heiberg
Lenke til kommentar
De første tre gange er det derimod en god idé at lade telefonen løbe helt tom, inden man lader den.

Dette er faktisk ikke tilfellet med Li-Polymer batterier (som P900 bruker). De bør faktisk ikke tømmes helt, men lades fra når det er mellom 40-60% igjen av batteri-kapasiteten for og oppnå maksimal batteri-ytelse.

Lenke til kommentar
Det er en skrøne, at telefonen skal lades i 16 timer første gang.

Den skal bare lades, indtil den er fuld.

 

De første tre gange er det derimod en god idé at lade telefonen løbe helt tom, inden man lader den.

Derefter kan man så klatlade den, som man har behov for. :thumbs:

 

Edit: Tastefejl.

Det er ikke en skrøne, batterietcellene aktiveres.

Det andre du sier er dog sant.

Lenke til kommentar

Jeg brukte telefonen min til den var tom når den var ny.Også ladet jeg den i ca 12 timer,etter den første oppladingen så holdt den ganske dårlig.Men da brukte jeg den MYE også. Den holder mye lenger etter bare 2-3 ganger med full opplading i 12 timer. Min holder glatt i 3-4 dager med ganske intens bruke av BT og inn og ut med programmer via Syncstation. Bare vent å se,den holder lenger etter hvert. :thumbup:

 

Grattis med feeeet telefon! ;)

Lenke til kommentar
Jeg brukte telefonen min til den var tom når den var ny.Også ladet jeg den i ca 12 timer,etter den første oppladingen så holdt den ganske dårlig.Men da brukte jeg den MYE også. Den holder mye lenger etter bare 2-3 ganger med full opplading i 12 timer. Min holder glatt i 3-4 dager med ganske intens bruke av BT og inn og ut med programmer via Syncstation. Bare vent å se,den holder lenger etter hvert. :thumbup:

 

Grattis med feeeet telefon! ;)

Musikk i mine ører :)

Lenke til kommentar

Det er faktisk ikke tilfelle med noe aktivisering av battericeller. Li-polymere-typen tar ikke mer lading 2. eller 3. gangen. Det som trimmes er derimot lade-indikatoren.

 

Spørsmål til dere som har testet dette;

Kjørte dere batteriet på telefonen til telefonen sluknet, eller tok dere bare hensyn til lade-indikatoren?

 

Denne batteritypen bevares lenger når rutinen er å lade fra ca. 40% gjennværende kapasitet.

 

I praksis blir dette vanskelig hvis man på riktig måte, klattlader batteriet, for ladeindikatoren blir mer og mer unøyaktig. Det er helt greit for batteriet å lade over natten. De ferreste har bruk for mer kapasitet enn at dette går bra.

 

Det er helt naturlig å bruke telefonen mer i starten for å bli kjent med den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...