Gå til innhold

Raskt kamera!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Håper noen kan hjelpe meg! Jeg har bestemt meg for å kjøpe et digitalt kamera, og er blitt ganske forvirret av alle valgmulighetene... :wow: Det jeg vet er at jeg kommer til å ta bilder for å sette i album - kanskje forstørre noen til A4-størrelse. Nå har jeg et Olympus mju zoom 75 APS-kamera, og er lei av kornete bilder og tregt kamera! Jeg håper noen kan gi meg en anbefaling! :) Jeg har skrevet ned hva jeg syns er viktig og uviktig.

 

 

Viktig:

 

- God bildekvalitet

- God Lysfølsomhet (for å ta bilder inne og om kvelden ute)

- Lite bildestøy fra CCD-element

- Rask autofokus

- Liten forsinkelse fra jeg trykker på knappen til bildet blir tatt

- Liten bilde-til-bilde-forsinkelse

- God LCD som er brukbar i sterkt sollys og i mørke

- God blitzrekkevidde

- Hvis zoom, må den ikke gå på bekostning av billedkvaliteten

- Helst oppladbare batterier, og lang batterilevetid

 

 

Uviktig:

 

- Filmopptak

- Størrelsen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mye store krav der ja..

 

Når det gjelder zoom, er det ingen tvil om at zoomen uansett vil gå ut over bildekvaliteten (støy) på bilder med lite lys... Så ut fra ditt krav ender du antakelig opp med et kamera med 3x-5x zoom, ikke 10x.

 

Hvilken prisklasse snakker vi om?

Endret av anderfo
Lenke til kommentar

Hva med Minolta Dimage Z2, har tenkt å kjøpe dette selv når det kommer ut på markedet (slutten av mars).

 

Er på jakt etter et kamera med de samme kvalitetene selv, og etter å ha lest forskjellige tester ser det ut til at Z1 er det kameraet som kommer nærmest. Var nesten klar til å kjøpe Z1, men var usikker da det "kun" hadde 3.2 M pikslers oppløsning++.

 

Nå ser det ut til at storebroren Z2 har de forbedringene som jeg ønsket meg til en slik prislapp (ca 4000).

Lenke til kommentar

Hei Øyvinj!!

 

Ca 4000 for Z2'en......har du det fra sikre kilder? Jeg har nettopp bestillt Olympus C-750, men angrer litt etter innlegget fra "arkitekt" ang. fotografering av barn. Vurderer å returnere det og heller vente på Z2'en. Er det et klokt valg,tror dere? Vil det kameraet være raskere enn C750'en?

 

Mvh Anita

Lenke til kommentar

Takk for mange svar!

 

Jeg har nå forstått at "kravene" mine til digitalkamera er ganske strenge... Det viktigste for meg er at kameraet er raskt og tar klare (ikke kornete) bilder også i litt dårlig lys - Ikke midt på natten, men i skumring/innedørs. Jeg kan tenke meg et prisklassen opptil 7000, men helst under 5000.

 

Jeg leste nettopp en ny test her av bl.a. Casio Exilim EX-Z4. Er det noen som vet hvordan dette kameraet er i forhold til Minolta Dimage Z2, Canon digital ixus 400, Canon A80 og de kameraene som er nevnt på anbefalingssiden?

Endret av Mr Burns
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...