RoaX Skrevet 25. februar 2004 Skrevet 25. februar 2004 er det flere som sliter med dette problemet? lurte forresten på om det var mulig å sette på en annen vifte, i så fall ossen vifte og om det er mye jobb. tenker lodding ol.
Fnygaa Skrevet 25. februar 2004 Skrevet 25. februar 2004 Har akkurat mekka litt på mitt FX 5800 kort. (Ja, det finnes jo en viss forskjell på FX 5800 og Radeon 9600). Min vifte lagde en irriterende lyd, så derfor koblet jeg ut vifta som satt på, og rett og slett limte fast en rolig 80mm (kabinett)-vifte over kjøleribben. Nå er både temperatur og støy MYE mindre. Hvis det er mulig å skru ut den gamle vifta kan du gjøre som meg, eller kan du gå for alternativer som HER og HER.
bengh Skrevet 26. februar 2004 Skrevet 26. februar 2004 Det finnes også andre alternativert som å koble vifta til 7v istedet for 12V. Kobl deg inn på gul leder med rød leder fra vifta og rød leder med sort leder fra vifta. Bruk en ledig kontakt eller lodd deg inpå kontakten til harddisken f.eks. Jeg har gjort det og det funker som f. Vifta blåser nesten like bra og er nesten lydløs nå. Se ellers andre tips under "koble fra vifte for å redusere støy..." på samme forum.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå