Gilbert Skrevet 25. februar 2004 Skrevet 25. februar 2004 $get_order = $_GET['order']; if (empty($get_order)) { $get_order == "emne"; } else { if ($get_order == "date" || $get_order == "avsender" || $get_order == "emne") { } else { $get_order == "emne"; } } så, denne er det kanskje mer oversiktlig å legge inn i en case. er det noen som har lyst til å lage et eksempel? Litt greiere enn å sluke manualen,
sven-o Skrevet 25. februar 2004 Skrevet 25. februar 2004 (endret) $get_order = $_GET['order']; switch($get_order){ case "date": ..... break; case "avsender": ..... break; default: //Des som skal skje om $get_order er noe annet enn ovenfor(f.eks tom eller "emne") ..... } Edit: Svaret ble merkelig nok postet da jeg var i ferd med å skrive... Endret 25. februar 2004 av sven-o
Svendsen Skrevet 25. februar 2004 Skrevet 25. februar 2004 $get_order = $_GET['order']; switch($get_order){ case "date": ..... break; case "avsender": ..... break; default: //Des som skal skje om $get_order er noe annet enn ovenfor(f.eks tom eller "emne") ..... } Edit: Svaret ble merkelig nok postet da jeg var i ferd med å skrive... forklar den eller til slutt der, regner med at det er en else..... men går det å sjekke om var ikke er i en av case og sende til en 404 side?
magh Skrevet 25. februar 2004 Skrevet 25. februar 2004 (endret) Det som står etter "default" vil utføres dersom ikke noen "case" passer til $get_order. For eksempel kan du redirecte til en 404-side i "default". Endret 25. februar 2004 av magh
sven-o Skrevet 25. februar 2004 Skrevet 25. februar 2004 Det som står etter "default" vil utføres dersom ikke noen "case" passer til $get_order. For eksempel kan du redirecte til en 404-side i "default".
Svendsen Skrevet 25. februar 2004 Skrevet 25. februar 2004 Det som står etter "default" vil utføres dersom ikke noen "case" passer til $get_order. For eksempel kan du redirecte til en 404-side i "default". ja default er jo den den går til om variabel er tom eller ikke passer med annen, men er det ikke vanlig å bruke denne til index sia, det gjør jeg alle steder jeg bruker case....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå