Gå til innhold

hjemmesideproblem i IE


Anbefalte innlegg

ok, hvordan kan jeg lage en slik dynamisk spacer da? trodde det var det jeg hadde gjort ved å la den cella i tabellen under menyen strekke seg som den vil pga at jeg har lagt inn bildet i den cella som background i stedet for img.....

 

men jeg er innmari usikker på hvordan man skal gjøre dette, så kom gjerne med forslag til hvordan jeg kan lage en spacer på en annen måte :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei igjen!

 

har drevet litt med opprydding på siden min i dag, og prøvd å få den godkjent iht validatoren til w3c. nå er det bare en feilmelding igjen, og den vet jeg ikke hva jeg skal gjøre med så det hadde vært fint om noen kunne kommet med et tips på det. Problemet er at denne feilen oppstår på bare en av linjene i koden min, selv om jeg helt klart har brukt den attribute'n den klager på flere ganger.

 

se resultatet av valideringa her

 

håper på hjelp,

mvh

christian

Lenke til kommentar
Du kan f.eks i CSS fila lage en klasse slik som dette:

.webhome1
{
background: url(images/webhome_2x1.jpg) transparent no-repeat top left;
}

Så fjerner du den background i TD'en og putter inn class="webhome1" f.eks.

ok det så jo greit ut, men betyr dette at jeg må ha en slik linje i css filen for hvert av bakgrunnsbildene, det er jo ganske mange av dem....

 

mvh

christian

Lenke til kommentar
ok det så jo greit ut, men betyr dette at jeg må ha en slik linje i css filen for hvert av bakgrunnsbildene, det er jo ganske mange av dem....

 

mvh

christian

Jepp, eller så kan du prøve å dele opp bildene på litt smartere måte, jeg synes det er litt dumt å ha så mange bilder, fordi det er mer slit :green:

Lenke til kommentar
ok det så jo greit ut, men betyr dette at jeg må ha en slik linje i css filen for hvert av bakgrunnsbildene, det er jo ganske mange av dem....

 

mvh

christian

Jepp, eller så kan du prøve å dele opp bildene på litt smartere måte, jeg synes det er litt dumt å ha så mange bilder, fordi det er mer slit :green:

ok, nå har jeg fikset dette og siden blir godkjent av valideringa....men fremdeles fucker den menyen seg i IE og ikke i Opera....tror snart jeg driter i alle som har IE jeg - må jo være den det er noe galt med, eller?

 

mvh

christian

Lenke til kommentar
ok, nå har jeg fikset dette og siden blir godkjent av valideringa....men fremdeles fucker den menyen seg i IE og ikke i Opera....tror snart jeg driter i alle som har IE jeg - må jo være den det er noe galt med, eller?

 

mvh

christian

:lol: jeps. IE er ikkje veldig CSS vennlig, følger absolutt ikkje w3c-standard!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...