Gå til innhold

9600XT problem med Enemy Territory


VinterUlv

Anbefalte innlegg

Hei.

Kjøpte meg et Sapphire Radeon 9600XT 128MB ultimate edition for ca 6 uker siden. Skjermkortet er bra, ikke noe å si på det. Det funker på alle spillene bortsett fra ett: Enemy Territory. Av en eller annen avsindig grunn kræsjer spillet etter mellom 2-40 minutt med spilletid og jeg blir nødt til å restarte (svart skjerm, maskina henger).

Jeg har gått tom for ideer, og regner dette som en tapt sak, men tar det opp her fordi det er muligens andre som har hadd samme problem og som har funnet en løsning jeg ikke har tenkt på:

1. Har prøvd catalyst 3.7, 3.8, 3.9, 3.10, 4.1, og 4.2.
2. Har reinstallert og sjekka DirectX etter hvert driverbytte.
3. Har oppdatert VIA 4in1 pakkedriverne.
4. Har oppdatert BIOS på hovedkortet.
5. Har prøvd OMEGA driverne (basert på 4.1, ikke 4.2).
6. Har kontaktet Sapphire support som gir meg bare BS tilbake.
7. Windows XP er selvfølgelig oppdatert.

Det eneste jeg ikke har prøvd er å øke Volten på AGP porten. Sapphire sa at jeg kunne prøve å øke den med 0,1V ellerno. Er eneste jeg har igjen å prøve. Jeg tror ikke det vil hjelpe heller, da alle andre spill funker helt fint.

Skjermkortet er ikke overklokka, og jeg bruker ikke overdrive funksjonen. hovedkortet mitt er et Abit KN7 med en AMD XP 2200+ prosessor. Kjører 333Mhz FSB.

Har noen erfart det samme og funnet en løsning?
(Bortsett fra å skifte skjermkort eller kaste spillet. Er ikke interressert i teite svar.)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det kan være at skjermkortet ditt blir for varmt.. eller så krasjer ati driverene med spillet, slik som de gjorde med C.O.D. men jeg tror heller det blr for varmt.

 

 

hilsen diablito

Har tenkt litt på det, men fordi jeg har et chieftec kabinett med vifte i sidedøra som blåser rett ned ved skjermkortet tviler jeg på at det er det som er problemet.

Forøvrig har jeg målt idle temp på GPU til 38 grader, og etter å ha spilt ET en stund (pluss kræsj og restart) målte jeg tempen til 42 grader. (Målte vel og merke ved å se på overdrive greia i kontrollpanelet til ATI).

 

Har også prøvd å sette fastwrites av i BIOS og på kortet.

Dette hjalp heller ikke. :no:

 

Enten så må vel komme en patch til ET, eller så må jeg vente på en catalyst driver som faktisk funker. :cry:

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har akkurat samme problem som deg, men med et R9800Pro.

Spiller Mohaa, Bf1942, GTA3 men det er kun RtcwET som alt låser seg.

Tror ikke det er varmen som gjør det, det må være ET som k*dder d til. Jeg rekker knapt å logge meg

på en server før maskinen fryser bildet. Restart er eneste mulighet for å få ting i gang igjen.

Har ikke hatt tid til å feilsøke pga jobb, men lurer på om det ikke er en ET patch ute der et sted.

Finner jeg noe kommer jeg tilbake med svar.

 

mvh

Joven

 

btw

Jeg har Epox RDA+, xp2100@2400, PC R9800Pro, 512mb ram (256x2 dual TwinMos m/WB)+ en haug m/vifter :scared:

Lenke til kommentar
Har nå lasta ned ET patch 1.02 og prøvd. Må bare desverre si at det funka ikke :thumbdown:

Jeg hadde ikke problemer med mitt ti4400 kort, håper det ikke er et Ati problem eller er det det? Her er vi åpne for alle (fornuftige) svar :yes:

Har heller ikke noen råd, men erfaringer..

Jeg har kompiser som og sliter med spillet. Han ene har Ati rad. et eller annet og han andre Nvidia gf4 et eller annet. Begge har problemet.

Kompis nummer 3. Har Rad 9600 og det funker helt fint.

Hos han ene med nvidia sluttet spillet og funke da han oppdaterte windows xp, funka før han gjorde det.

 

Vet at det til vanlig RTCW fantes det en string (er det det heter..), som man kunne sette i exe fila for å starte spillet helt cleant. Det var en del som hadde noe OpenGl problemer den gangen, men når de starta spillet helt cleant og gjorde innstillinger i spillet, så funka det...

 

 

PMA

Lenke til kommentar
:thumbs: Tror jeg har løsningen. Slå av Punkbusterfunksjonen i ET. Jeg har akkurat prøvd og for første gang kunne jeg spille lenger enn 2minutter :w00t:

Tror ikke punkbuster skal ha noe å si hvis hardwaren krasjer. Har du forandret på noe i .cfg filene som gjorde at du ble kicket av PB? Uten PunkBuster kan du hverfall ikke spille på de bra serverene, som igjen er hele poenget med spillet. Hva med å oppdatere punkbuster?

Lenke til kommentar

Har patchet til 1.02.

 

Prøvde også å reinstallere uten at det hjalp noe særlig. Men jeg klarte å spille i nesten 2 timer på tirsdag før det klikka.

 

Forøvrig, trodde punkbuster auto-oppdaterte seg jeg (når du logger inn på en server sjekker punkbuster om det er en nyere versjon og henter ned den.)

 

Virker som det er spesifikt for 9600XT kort dette.. :cry:

 

PMAndersen er inne på noe, skal se om jeg kan kjøre safe mode på det og se hva som skjer da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...