Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

Desverre så må Dlink lage et utall antall av nesten det samme produktet..

Neida DI624 og DI624+ er ikke samme produkt og har forskjellig firmware

fant ut litt på www.dlink.no

firmware til 624+ : ftp://ftp.dlink.co.uk/di_broadband_gateways/di-624+/

her ligger også manualen og den beskriver (i alle fall på min di 624) hvordan man laster opp ny firmware.

 

og ps igjen det er di 624 som får utvidet rekkevidde...

var nesten litt slemt og nevne det da...

Lenke til kommentar

En liten kommentar i saken.

 

Jeg har et hjemmenettverk bestående av D-Link DI-624, DWL-G520+ (stasjonær) og DWL-G650 (bærbar). Har også hatt problem med at den stasjonære detter ut noen ganger. Skyldtes neppe router, da den bærbare ikke har slike tendenser. Ikke problem etter at jeg oppgraderte firmvare på kortet på den stasjonære. De andre hadde nyeste firmvare fra før. Nyeste firmvare er bra, men pass på å ha til rett revisjon av utstyrer.

 

Har du trådløst utstyr fra andre leverandører, kan også det skape problem. De fleste leverandører har noen innstillinger som er spesifikke, f.eks D-Link sin + serie som gir mulighet for høyere overføringshastighet mellom ulike + enheter, eller tidligere revisjoner med nyeste firmvare. DI-624 finnes i 4 revisjoner, A, B1, B2 og C. Bare B1, B2 og C fungerer i + hastighet. Min erfaring er at når man setter på + funksjonen, dvs turbo så går Link Quality og Signal Strengt ned. Prøv derfor å slå av G+ (turbo) på DI-624+, eventuelt andre D-Link enheter. Kanskje det bedrer forholda.

Lenke til kommentar

Hei

Ang Firmware så må jeg vente med og svare til jeg kommer hjem en gang utpå kvelden siden det ser ut til at acrobat reader og Dr. watson har blitt pærlevenner over helgen....

Ekstern antenne er lett og bytte. Det er bare og skru av antennen som sitter der og sette og skru på ny.

MPX så ut til og ha et rikt utvalg av antenner som passer din di-624+

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...