Gå til innhold

Makinen låser seg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har et amd kd-7 raid kort med en xp 1900 prosessor. Kjører 5 harddisker i den og har den som en server i hjemmet mitt. Men denne maskinen låser seg til stadighet, og det som kommer oppe er svart skjerm med windows logoen. Har prøvd å ta ut alle ekstra diskene og bare hatt en i og har formatert maskin og lagt inn xp på nytt. Men problemet løser seg ikke. Så i håp om å få gode råd her, som jeg har forresten har hatt god erfaring med før, så ser jeg frem til noen smarte tips.

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppdater Bios/ sett enablet acpi-modus i Bios.

Evt. fjern hake for automatisk restart ved systemfeil, slik at du får en feilmelding istedet - ( kjører Win2k her, og der ligger det under systemegenskaper/avansert/oppstart og gjenoppretting ).

sjekk om alt er bra i enhetsbehandling.

Skrevet

Hei igjen!

Prøvd dette og nå men igen forskjell. Maskinen låser seg og fryser bildet. Ingen beskjeder i event viewer. Kan det være noe feil med hovedkortet eller? Har forresten kjørt en cpu stress test i 6 timer og det gikk bare fint. Vedlig rart dette!

Men takk for svaret da!

Skrevet (endret)

Oppdater Bios og drivere til skjermkort + alt annet av drivere som tenkes kan.

Sjekk at alle kontakter sitter godt

flytt om på alt av pci-kort og ram

sjekk om en av kondensatorene lekker: gul saft i bunnen eller toppen buler og irrer ( feil på enkelte Abit-kort )

Hva med PSU, test en annen ( merkelig at du ikke får feilmelding ).

edit: har du satt i den vesle +12v-pluggen ?

Endret av Zink

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...