Prizefighter Skrevet 21. februar 2004 Skrevet 21. februar 2004 (endret) Har nå mitt Hercules 9800 pro presset til 420/360mhz stabilt med stock kjøler. Er det en grei klokk på hercules? Er jo mange med PC 9800 pro og sapphire som når mye lenger med alt stock og ingen flere sinks på enn med mitt kort. Dessuten har jeg lest mange tester der de skryter av den LED'en som er på vifta, skikkelig kul å ha hvis du har vindu osv.. den lyser jo nesten ikke!! Det er så svakt at jeg neste ikke ser det. Er det kortet som får for lite strøm kanskje? Dere kan jo se litt her etter noen overklokkingsresultat av hercules. Synes jeg når merkelig lite egentlig, den har tross alt kjøling på core både framme og bake, samme med rammen. Der når jeg bare 360. Prøvde 364mhz men da klarte jeg ikke å holde fingrene lenge på sink'sene. Det jeg har gjort med kortet: Har testa XT bios(er) Har tatt av stock kjøler, rensa med kondensfjerner og tatt å nytt lag AC3 Kjører nå sapphire 9800 pro bios på mitt hercules kort. Noen som kan hjelpe meg med klokkingen? Noen erfaringer og komme med dette kortet? Takker for alle svar. Edit: åpnet opp vinduet og kabinett døren og tok en sånn svær vifte som du f.eks bruker på sommeren når det er varmt for å kjøle deg ned til å blåse inn på skjermkortet og hovedkortet. Fikk artifacts på 432 mhz og da var det ganske kaldt i rommet. Edit (2): Må beklage, ikke så godt forklarende topic Endret 21. februar 2004 av Chris88
Arve Systad Skrevet 21. februar 2004 Skrevet 21. februar 2004 Mulig du ikkje har vert heilt heldig med kortet ditt - Hercules kort klokker veldig ofte ganske langt. Ang. LED'en - Ikkje bry deg masse om den, men om du gjør det; hadde du lys på i rommet når du titta på den? Kan i så fall vere det som gjorde at du knappast såg lyset fra den, for den lyser egentlig ganske sterkt. Anbefaler deg forresten å kjøre orginal Hercules BIOS på kortet ditt. Sapphire sin BIOS er laga for Sapphire kort, som er bygd på en anna måte. Trur dette reduserer ytelsen din litt iallefall.
Prizefighter Skrevet 21. februar 2004 Forfatter Skrevet 21. februar 2004 (endret) Takker mye for fyldig svar Arve. Nei jeg hadde det veldig mørkt i rommet når jeg så på led'en.. Hadde på ett lys som ikke lyste noe serlig mye. Men er det mulig at jeg har fått en SÅ dårlig overklokker, selve oppbyggingen av hele kortet kan ikke være så dårlig at det skal være iallefall 15-20mhz forskjell på core og 10-15mhz på minnet.. Skal isåfall bytte bios'en til hercules, men er det kommet en nyerer versjon av bios til hercules? Endret 21. februar 2004 av Chris88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå