Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

config kabel


Anbefalte innlegg

Har akkurat fått en gammel cisco 765 isdn ruter av en kamerat. helt glimmers for jeg bor ikke i "adsl-land" for å si det sånn, hehe.

 

Bruker cisco "fast step" for å prøve å konfigurere den, men får ikke gjort det via ethernet-porten. Fast step gir meg beskjed om å koble en "config cable" til com porten for å få kontakt, så jeg kan sette den opp, men hva f... er en "config cable"?

 

Første gang jeg henger fingra borti en ruter, så jeg tenkte å spørre dere på dette eminente forum.

 

:roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen som har et par opplysende tips, klør i fingra etter å få til dette, og det eneste jeg trenger er greie på hva slags type kabel dette er?

 

Har en option til, og det er å "telnete" til ruteren og gi den en "reset" kommando (skal rekonfigurere den som dere skjønner) men hva er å telnete? aldri vært borti. noen tips her?

Endret av mono
Lenke til kommentar
Ingen som har et par opplysende tips, klør i fingra etter å få til dette, og det eneste jeg trenger er greie på hva slags type kabel dette er?

 

Har en option til, og det er å "telnete" til ruteren og gi den en "reset" kommando (skal rekonfigurere den som dere skjønner) men hva er å telnete? aldri vært borti. noen tips her?

 

Alle CISCO routere er satt opp med en eller annen lokal IP-adresse, i mange tilfeller 192.168.1.1, eller 10.0.0.1. Ved å bruke kommandoen "telnet <ipadresse>" vil du komme inn i routerens CLI. (Command Line Interface) Her kan du taste inn kommandoer.....

 

Reset kommando i CLI er ukjent for meg, men det finnes kommandoer for å slette hele MVRAM'en for å sette den opp igjen fra bunnen. En reset kommando vil vel i teorien kun resette routeren til fabrikk standard (Factory default)

 

Kabelen som det er snakk om er tror jeg er en Seriell kabel som kalles "managment cable". Det er en standard "RJ-45/DB9 rs-232" kabel. Dog kan det nok variere litt fra router til router.

Endret av Spoink
Lenke til kommentar

Hei Spoink!

 

Takk for opplysningen, dette skal jeg forsøke bare jeg kommer meg hjem fra jobb en gang i kveldingen.

Har den lokale ip'n + "reset to factory default" kommando. Ettersom jeg har lest skal det ihvertfall være større sjanser for å få kontakt via ethernet kabelen for konfigurering når den er re-setta, enn når man skal re-konfigge. (ble mye -setta og -figge dette)

 

Håper det funker :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...