Gå til innhold

Samsung SynkMaster 1100DF

mago

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er godt fornøyd med den (billig-god grafikk i spill-klar tekst i 2D)

Det eneste jeg er misfornøyd med er at sortnivået er for dårligt (kunne like gjerne kjøpt meg LCD)

De skryter i reklamen at skjermen har høy brigthness/lysstyrke, men det får no være måte på !!!

for at 3dimensjonaliteten i spill skall være god bør sort være skikkelig svart, og ikke se ut som en utvaska jeans :D (smurt litt tykt på her)

på skjermen har jeg stilt ned lysstyke til 0 (hadde jeg fått stilt den ned til -8 hadde det vert perfekt)

og i skjermkortets (ati 9700proAIW) instilings panel har jeg tweaket på gamma/lysstyrke/kontrast og i 3d spill har jeg hurtigtaster til å justere di samme tinga.

men sortnivået er ikke bra nok (var bedre på min gamle skjerm Samsung synkmaster 1100p+ som hadde analog innstilling av lysstyrke via et dreie hjul på undersiden av skjermen)

da lysstyrken styres digitalt på 1100DF så er det vel ikke så enkel å lodde på en ekstra motstand på kretskortet/ledning for å redusere strømstyrke/spenning

PS: har hatt skjermen for lenge (juletid) til at det går å levere den tilbake til IT butikken.no

Har og tengt å kjøpe en monitorkabel som har 5 bnc plugger i håp om at sortnivået bedrer seg på denne type inngang.

er takknemlig for tips

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...