Gå til innhold

802.11g mini pc i tundra 1557?


Maxmix

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, tenkte bare at det kanskje ikke var støtte for 802.11g i bios eller chipset.

 

supert hvis det kommer mini pci kort tilsalgs, som funker i tundra 1557, slik at man kan bytte ut 802.11b kortet i et 11g kort, slik som whitebox leverer med sine pcer...

 

Så mini pci kort er samme som et vanligt pci kort, funker i alle pci slotter, bare og plugge i og innstallere drivere?

Lenke til kommentar

Ja det er en standard mini-pci slott som de aller fleste nyere bærbare støtter. Eneste leverandøren som jeg har erfaring med som er sær er IBM som kun støtter IBM kort.

 

Jeg vil tro at PSData venter til Intel 2200BG kortet kommer på markedet som er et centrino sertifisert kort for både 11b og 11g. Intel har tidligere sagt at dette kortet skal komme i salg iløpet av første kvartal dette året, så da bør det komme hit iløpet av neste måned. Hvis du ikke vil vente så lenge kan du se om du finner noen nettbutikker som selger mini-pci kort løst istedet.

Lenke til kommentar
Ja det er en standard mini-pci slott som de aller fleste nyere bærbare støtter. Eneste leverandøren som jeg har erfaring med som er sær er IBM som kun støtter IBM kort.

 

Jeg vil tro at PSData venter til Intel 2200BG kortet kommer på markedet som er et centrino sertifisert kort for både 11b og 11g. Intel har tidligere sagt at dette kortet skal komme i salg iløpet av første kvartal dette året, så da bør det komme hit iløpet av neste måned. Hvis du ikke vil vente så lenge kan du se om du finner noen nettbutikker som selger mini-pci kort løst istedet.

Ok, da er det like greit og vente til psdata får det inn :)

Lenke til kommentar
Har det virkelig så mye og si? Takler ikke b kortet opp til 10mb linjer?

Nja, 54 mb standarden klare bare såvidt over 20mbit hver vei med all kryptering på. Og med b klarer man vel kanske 10 på en god dag. Syns egentlig det er juks og kalle det 22 og 54 mbit når man aldri får den hastigheten.

Lenke til kommentar

Mailet psdata for å høre når de begynner å shippe ut tundraene sine med det nye centrino kortet, fikk dette som svar;

 

Heisann

 

Vi har nylig fått inn samples av kortene, for å kunne teste at alt virker slik det skal mot våre modeller. Dog går der gjerne en stund fra vi får samples til levering på produktet er stabilt osv, så eksagt når vi vil begynne å levere dette kan jeg ikke si pr nå. Det vil bli når det er testet ut at der ikke er problemer, samt god tilgjengelighet på levering og at vi får PC'ene Centrino godkjent med kortet.

 

mvh

jarle

PS Data

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...