Gå til innhold

finne ut varmen på et Rad9800Pro kort

EpziloN

Anbefalte innlegg

Skrevet

hallo

har et PowerColor 9800 Pro skjermkort som jeg nettopp satte på et Zalman Heatpipe kjøleribbe på. finnes det noe program som kan fortelle meg hvor varm kortet mitt er ? kjøpte ikke med heatpipe vifta og kjøleribba er ganske så varm, kan ikke holde på det mange sekundene. vurderer å kjøpe en kabinett vifte eller to så jeg får litt skikkelig gjennomtrekk i kabinettet.

all hjelp tas i mot med en klapp på skuldern :thumbup:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har skjermkortet ditt en innebyd temperatursensor? hvis ikke, må du feste en ved gpu. det er å få tak i hos www.microplex.no under kjølere-termometer. tempen kan leses av i egne program. husker ikke hva de heter.

Gjest Slettet-80wCWpIM
Skrevet

det er en grunn til at det står en anbefaling om at man kombinerer zalman heatpipe med heatpipe viften eller bedre hvis man skal bruke det i sammenheng med et 9800pro kort.

Skrevet
kjøp ei PCI-vifte på microplex.no og sett den rett under skjermkortet

Nei ikke gjør det, da vil bare pci vifta og skjermkortvifta jobbe mot hverandre og ikke gi særlig effekt.

Skrevet
Har skjermkortet ditt en innebyd temperatursensor? hvis ikke, må du feste en ved gpu. det er å få tak i hos www.microplex.no under kjølere-termometer. tempen kan leses av i egne program. husker ikke hva de heter.

hvordan finner jeg ut det ? står det i manualen ? er på jobb nå så litt vanskelig å finne ut. og har ikke internett hjemme helt enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...