Gå til innhold

Vpu Recovery

El-Hadji

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pcen har klikket et par ganger de siste dagene, det begynte i helgen. Og det har kommet opp at skjermkortet sluttet å svare på driveren sine kommando elns og at instillingen vil bli gjenopprettet. Jeg har radeon 9800 pro, og fikk det forrige fredag (30 jan). :no::no:

Hva er grunnen til dette?

Har det noe med at jeg hadde gf3 før? Slettet driverene fra legg til/fjern programmer før jeg satte inn det nye kortet.

Kan det ha noe med temperaturen? Vifta går....

:cry:

Syns det er litt rart, fordi det har enda ikke skjedd når jeg spiller spill, kun når jeg har vært borte fra pcen en stund og skal logge på igjen... :(:(

All hjelp mottas med stor takknemlighet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drivere?

Kjøre maskinen med åpen sidedør?

Ikke la maskinen gå i hvilemodus?

Konflikter med IRQ?

Programvare inkompabilitet?

Søkt etter "VPU recovery" her på forumet?

Bare noen løse forslag...

Skrevet

Drivere: 4.10

Åpen sidedør: JA

Den går ikke i hvilemodus, bare slå av skjemen

Hvordan finner jeg ut om det er IRQ konflikt?

Kan det være rester av forceware driverene til det gamle 3dkortet?

Søkt etter vpu recovery: Ja, men fikk ikke svar..

Skrevet

IRQ-konflikter ser du etter i: kontrollpanel->system->enhetsbehandling

Konflikter som windows detekterer kommer opp med utropstegn.

Men ofte, og muligens i ditt tilfelle, kommer først konflikten når maskinen kjører bestemte programmer eller prøver å aktivisere hardware(nettverkskort, lydkort)

Jeg hjalp en annen kar her på forumet, sealine tror jeg han het, med et lignende problem. Også han hadde nye drivere. Etter en visitt hos ATI kunne vi konkludere med at han hadde feil på driveren sin, lastet ned en ny og problemet var løst.

Det kan også bli problemer hvis maskinen har enablet div. strømspare-funksjoner i BIOS. Disse kan du bare disable i og med at du ikke trenger å spare på batteri.

Last ned en ny driver, sjekk IRQ og fortell hva som skjer.

Skrevet

Du har ikke avinstallert gf3 riktig tror jeg.

FØRST går du inn på legg til/fjern maskinvare. SÅ fjerner du det som måtte ligge igjen av driver v.h.a. legg til/fjern programmer.

Har du rester av GF3 drivere på maskinen, må du kanskje installere GF3 på nytt, bare for å få avinstallert det riktig.(rett meg noen hvis jeg tar feil)

Alternativet bli å redigere registeret, men det tror jeg ikke du skal begi deg ut på.

Skrevet
Du har ikke avinstallert gf3 riktig tror jeg.

FØRST går du inn på legg til/fjern maskinvare. SÅ fjerner du det som måtte ligge igjen av driver v.h.a. legg til/fjern programmer.

Hmm. Viss det e feilen har eg drede på draget.. eg ska formatera snart uansett, håpe det funke då... :thumbup:

Skrevet

Hm dette er bare tull! Hadde samme problemet som deg med VPU tingen med mitt Hercules 9800 pro. hadde GeForce 4Ti 4200 før! :thumbup: Fotmaterte la inn nye drivere og ingenting fungerte. Den siste tiden slå kortet seg av mens resten av maskinen jobbet helt fint. Tro dette skyldes varmen i kabinettet eller defekt på vifta. Uanset har levert kortet tilbake og skal få nytt XT-kort, men skal også ha meg et større kabinett! Kanskje du også har samme problemet! Ikke formater med mindre PC-en din henger seg, hvis ikke så ikke gjør det det hjelper driten! ;)

Skrevet
Hm dette er bare tull! Hadde samme problemet som deg med VPU tingen med mitt Hercules 9800 pro. hadde GeForce 4Ti 4200 før! :thumbup: Fotmaterte la inn nye drivere og ingenting fungerte. Den siste tiden slå kortet seg av mens resten av maskinen jobbet helt fint. Tro dette skyldes varmen i kabinettet eller defekt på vifta. Uanset har levert kortet tilbake og skal få nytt XT-kort, men skal også ha meg et større kabinett! Kanskje du også har samme problemet! Ikke formater med mindre PC-en din henger seg, hvis ikke så ikke gjør det det hjelper driten! ;)

Tviler sterkt på at det er varmen, fordi jeg har åpent kabinett og vifta på kortet snurrer...

Skrevet

drno21: Hvordan i huleste kan du si at dette bare er tull?

Du har jo ikke peiling på denne "VPU-tingen..."

Hadde alle kjøpt ny hardware hver gang noe ikke virket, hadde man hatt ram-brikker i hylla sammen med melk på rema 1000.

El-Hadji: har du besøkt ATI sine support sider? Det står mange mulige løsninger på problemet ditt der, bl.a. dette med feil på drivere.

Skrevet
drno21: Hvordan i huleste kan du si at dette bare er tull?

Du har jo ikke peiling på denne "VPU-tingen..."

Hadde alle kjøpt ny hardware hver gang noe ikke virket, hadde man hatt ram-brikker i hylla sammen med melk på rema 1000.

Hadde vært ge9alt me rambrikker på rema 1000, brikker til webshop pris i butikken, da hadde du sluppet å betale frakt og vente på posten.... :yes:

Skrevet

Ok kan hende jag tar feil! :D Men så er det slik at varmet dreper disse ATI kortene og et stort kaninett er å foretrekke! :thumbup: Har et bitte liten kabinett men skal kjøpe meg et større i mårra! :yes: Varmen inne i kabinettet er på ca 50 grader og selveste kortet utviler nesten det samme og da blir det 100 grader og kortet kliker dette er fakta. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...