Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hardware/PC til Router


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg vurdere å kaste ut routeren min hjemme og bygge min egen, men ønsker først å gjøre litt research.

 

Det er et krav at routeren er stabil, men også lydløs og rimelig. Kommer til å benytte Linux/BSD så det er antakelig fritt frem med hva slags arkitektur/hardware det er i bånn.

 

Kommer til å ha flere nettverkskort inne i routeren, slik at trafikk fra alle interfacene kan behandles individuelt. "multihomed".

 

Alle connections fra utsiden og innsiden skal logges, så jeg tror det blir behov for noe lagringsplass.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes at dette hovedkortet er ganske sweet til formålet: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...0&GrpID=12&s=pl

 

Med et CF adapter kan du boote linux fra Flashminne og får således en router uten flere bevegelige deler enn vifta i strømforsyningen!

 

Logging kan du gjøre med syslog til en annen maskin allikevel, så du trenger ikke nødvendigvis masse disk!

 

timtowtdi

Lenke til kommentar

Det var virket som et kort som passet helt glimrende til å lage en egen router. 3 Ethernet plugger er nok til å lage en multihomed router.

 

Kjenner du noe til det? Hva man trenger av ekstra hardware utstyr osv?

 

Jeg skal sjekke ut begge linkene grundig til helgen, men jeg ble litt ivrig når jeg så dette (og det ser faktisk ut som det kan gjøres innenfor et fornuftig budsjett).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...