FredrikFredrik Skrevet 9. februar 2004 Skrevet 9. februar 2004 Skal bygge en ny pc, og er usikker på hvilke ram-brikker jeg skal kjøpe. Skal bruke 2800+ og Abit NF7-S. nForce2 Ultra 400 hovedkort. Har lest at det er lurt å kjøpe to like rambrikker. Jeg har lest testen som Snekkern har laget. (benytter anledningen til å skryte av den). Han skriver " amd systemer er mer avhengig av god timing på brikkene enn Intel" "Til et amd system holder det lenge med å velge en 3200 eller 3500 brikke med så aggresiv timing som mulig." Agressiv timing sier meg ikke så veldig mye. Kan noen anbefale meg hva jeg bør kjøpe? Jeg tror jeg klarar meg med 512mb. Pcen skal brukes til spilling og bilderedigering. Desverre har jeg ikke mer enn 800-900kr til rådighet.
Cloud Skrevet 9. februar 2004 Skrevet 9. februar 2004 (endret) twinMOS m/Winbond er ett godt valg Ja, dette holder lenge så sant du ikke skal drive på med noe slags "uber" klokking.. Mener da ikke at du ikke kan klokke, men det finnes annen ram (i en annen pris klasse) som er bedre til å klokke med.. Har selv den rammen der å kjører den på 180mhz(*2) Edit: Ødelagt tastatur Endret 9. februar 2004 av Cloud
FredrikFredrik Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Skrevet 9. februar 2004 Takker for svar... PCutstyr.no selger "TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs" for kr 804. Disse to brikkene har ikke Winbond. Er dette likevel et alternativ å gå for, eller er brikkene med Winbond mye bedre? Har ingen planer om å klokke.
vanedyret Skrevet 9. februar 2004 Skrevet 9. februar 2004 Agressiv timing er så nært 2-2-2-5 du kommer. Sjekk info på ram-brikker du kjøper. Ikke alle web-shops oppgir timings.
Apocalypse Skrevet 9. februar 2004 Skrevet 9. februar 2004 Agressiv timing er så nært 2-2-2-5 du kommer. Sjekk info på ram-brikker du kjøper. Ikke alle web-shops oppgir timings. er det beste å ha så lave tall som mulig?
vanedyret Skrevet 9. februar 2004 Skrevet 9. februar 2004 (endret) Jepp .. Edit: Tenker her på 3200 brikker hvor det ikke skal overklokkes. For de som overklokker blir valgene litt annereledes tenker jeg. Endret 9. februar 2004 av vanedyret
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå