Gå til innhold

blåskjerm og reboot... Hvorfor??


Feanor

Anbefalte innlegg

hei

 

Har:

Chaintech AJA/100 m KT133 (686B)

Duron 700@900 (9*100)

vcore 1.88V

temp maxload 46

kabinett 34

Trig t40-7 (med psyko vifte, jævla bråk)

arctic silver II

AsUS V7100 geforce 2 MX 32Mb

30gig.

764 MB 133MHz SDRAM

osv

 

 

Har endelig klart å få maskinen til å poste med multiplier 9. (og 9.5) (stilte cas til 3). Trodde alt var perfekt, men etter en liten time wolfenstein og en halv Divx så klikka maskina. dvs en blå skjerm blinket et sekund og så restartet maskina. Dette har skjedd et par ganger før. Hvorfor skjer dette? er det psu som er for dårlig? (250W), for høy temp i kabinettet? (har en provisorisk løsning med en coolermaster 60*60*17 vifte i front nede som suger inn. fikk ned tempen 2 grader.. lite men bedre enn ingenting)..

 

Det er jævli irriterende så jeg lurer på om det er noen som har noen tips...

Alt er velkomment!!:-)

 

(Ps er det noen som vet hva som er feil når jeg får en beskjed ved oppstart om "BIOS boot protection".. insert ****disk. dette skjedde da jeg prøvde multiplier 10..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Jeg anbefaler deg å senke multiplyer til 8.5 x 105(evt). Jeg har en t.Bird AXIA 1GHz (266) og den vil ikke virke med multiplyer over 10 uansett vilken FSB bruker jeg. Kjørte 9.5 x 145MHZ som var på grensa. Fik krasj in i mellom. Nå kjører jeg 7.5 x 150MHz bare for å skjekke om det er RAM som ikke toler 145MHz. Foreløpig ingen problem.

 

Feil insert DISK har jeg fått da jeg hadde en Duron 800 som rykka like etter at feilen kom opp.

 

DERFOR SENK MULTIPLYER.

 

 

Hilsen

Staljin

 

 

[ Denne Melding var redigert av: staljin på 2001-10-26 22:46 ]

Lenke til kommentar

Hei,

 

Kjøp deg Shuttle AK31 V 3.1 fra Multicom. Kortet koster bare 1059 og er VIA KT266A basert (les test http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1547 ). Tror ikke så mye på de OC resultattene men... Har bestillt den selv. Får den neste uke.

 

Når det gjelder BLÅSKJERM så finnes det ikke noe løsning. Du har nådd toppen med den CPU/HK du har.

Akkurat som jeg med min 1GH nå kjører jeg igjen 9.5x145.

 

 

Hilsen

 

Staljin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...