Gå til innhold

EVE online


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv spilt Planetside i 10 mnd, digger dette spillet. Det er ingenting som slår de massive kampene om en base.

 

Man kan ha flere char og det medfølger 30 dagers gratis prøvetid vd kjøp av spillet.

 

Selv spiller jeg på Werner (europa serveren) så ser ikke noe til Devildogs.

 

Så hvis du ønsker et spill hvor det ikke tar hundre år før du kommer deg ut i en bra fight prøv dette.

 

 

 

www.planetside.com

Lenke til kommentar
medfølger 30 dagers gratis prøvetid vd kjøp

Er det bare meg som synes at det skurrer noe her? "gratis ved kjøp" lol

 

 

Forresten:

The 10k barrier broken

 

This evening at 20:10, 10.396 played EVE Online at the same time. This is the fifteenth time this year that EVE Online breaks what is probably a world record for highest number of players together, at the same time, in the same persistent 3D world.

Lenke til kommentar
medfølger 30 dagers gratis prøvetid vd kjøp

Er det bare meg som synes at det skurrer noe her? "gratis ved kjøp" lol

Vel det er mange spill som krever at du må betale fra første mnd, men her er den første mnd gratis. Var det vanskelig å forstå?

Men da har du jo kjøpt spillet fra før! smarting! Det du betaler for er installasjonsfilene + 30 dager... ikke noe som heter gratis.

 

Ikke rart at mange blir lurt her i verden...

Lenke til kommentar

Jeg sliter litt når det kommer over 10000 spillere på. Ellers blir spillet oppgradert på Fredag som kommer. Da kan EVE klare 30000 spillere.

 

Ellers har jeg 2 karakterer. 1 Gallente til å drive firmaet , og 1 Amarr kriger. Jeg elsker dette spillet. Det er så mye kult med det.

Jeg har nå betalt omtent 240 kr for å spille i 3 mnd. 1, jeg lasta det ned fra fileplanet(gratis og jeg har lasta det ned fra EVE-online siden) og jeg har betalt for 2 måneder så langt. Jeg betaler 14.95 Euro pr måned.

De kommer med en oppdatering i løpet av sommeren(tech 3!!!) som er gratis.

 

Jeg mislikte at rutene nettopp ble gjort om på. Greit, i Luminere og Tash-Murkon Prime som jeg ofte innom ligger det jevnt 100 spillere, så jeg skjønner at de måtte gjøre det.

 

Min Gallente person har en Thorax og min kriger har en Kestrell.

Hvis noen vil ta kontakt kan de søke etter en bedrift ved navn Kongsberg Vaapen Fabrikk.

Lenke til kommentar

EVE har et Buddy program hvor du kan spille spillet gratis i 7 dager.

Det funker slik:

Buddy Program

The Buddy Program is for current EVE Online subscribers that want to enable their friends to try out EVE Online without any obligations. By clicking on the link below you can send your buddies a free 7-Day Access Pass and have them join you online.

 

No Hassle Guarantee

This is a no-hassle access pass, which means your friends will NOT have to enter any credit card information to start playing. The only thing they need is to download the game and use the access key they will receive. CCP does not harvest any email addresses so your friends will never receive unsolicited e-mail.

 

Hvis noen har lyst å prøve, kan jeg fikse det.

Send meg en PM med din email, så registrerer jeg deg.

 

bsa

Lenke til kommentar

La meg omformullere slik at selv golfbaggen her skjønner...

 

Når man kjøper dette spillet, kan man spille i 1 mnd uten å måtte kjøpe noe extra. Det er veldig vanlig at MMORPG koster penger, derfor ville jeg understreke dette med den første mnd gratis.

 

Dette var kun for å illustrere at du faktisk kan "nyte" spillet en god stund imotsettning til andre spill som krever at du må kjøpe 1/3/6 mnd med en gang du installere/lager konto. Nok om det.....

 

Det finnes en gratis trial som kan lastes ned, men den er på 1.500 MB og gir kun 7 dager.

Lenke til kommentar

Jeg vil slå et slag for Anarchy Online. Jeg har spilt det i to måneder og er veldig imponert over hvilket helstøpt underholdningsprodukt dette er.

 

Den billigste måten å skaffe det på må være å bestille shadowlands, som er en utvidelsespakke, fra play.com for 5 britiske pund med frakt. Da får man grunnspillet med alle utvidelser, og abonnement i en måned. Et års abonnement koster 8 dollar pr måned.

Lenke til kommentar
La meg omformullere slik at selv golfbaggen her skjønner...

 

Når man kjøper dette spillet, kan man spille i 1 mnd uten å måtte kjøpe noe extra. Det er veldig vanlig at MMORPG koster penger, derfor ville jeg understreke dette med den første mnd gratis.

 

Dette var kun for å illustrere at du faktisk kan "nyte" spillet en god stund imotsettning til andre spill som krever at du må kjøpe 1/3/6 mnd med en gang du installere/lager konto. Nok om det.....

 

Det finnes en gratis trial som kan lastes ned, men den er på 1.500 MB og gir kun 7 dager.

Nei den er ikke på 1500. Si heller rundt 640 og fullversjonen 476 sånn ca.

Lenke til kommentar
LOL! flere servere? stryk den første m'en fra mmog...

Her tror jeg det trengs litt forklaring. Eve Online og Star Wars Galaxies er begge MMO-spill, og selv om en Star Wars Galaxies server kun tar omtrent 3000 mennesker er det fremdeles et MMO. Det er en vesentlig forskjell mellom disse spillene da Eve Online er i teorien er stort tomrom.

 

Ikke ta det negativt. Eve Online er et romspill, noe som betyr et stort rom med ingenting, bortsett fra NPC-er, romstasjoner og andre spillere. I et spill som Star Wars Galaxies er det vesentlig mye mer å holde styr på for en server, da det er snakk om betraktelig mer gameplay samt en reell verden med geometri og design. Denne kan bli overbefolket hvis de presser antallet spillere opp.

 

Eve Online kan ta så mange spillere per verden akkurat på grunn av dette. Hvis Eve Online hadde skalert ned verdensrommet sitt til et lite område og latt spillere kunne møte hverandre i avatar-form på romstasjoner eller latt dem fly rundt på planeter (noe det ikke gjør), da ville det krevd mye mer av serveren.

 

Eve Online er mer som IRC. Et prateprogram med et verdensom der du suser rundt i romskipet ditt og av og til ser andre spillere. Det krever veldig lite av selve serversystemet da det bare skal holde styr på spilleres koordinater i et komplett tomrom, samt informasjon mellom disse og serveren. Det er ikke bare en teknisk sperre at andre MMO-er har lavere spillertall - overbefolkning er også et problem i en verden som er laget for hånd. Eve Onlines alle solsystemer er kun tomrom med malt bakgrunn og en sjelden romstasjon eller asteroide.

 

Det har også noe med å opprettholde et serversamfunn. For mange spillere på en server kan ødelegge samfunnet. At Eve Online har 10.000 spillere per server er _nødvendig_ fordi universet er så stort. Press 10.000 spillere inn i f.eks. EverQuest og verdenen hadde blitt overbefolket og samfunnet brutt sammen. Jeg har selv spilt Eve Online, og siden det hele er så ufattelig stort (merk dog at alt er sort tomrom) er det nødvendig for Eve Online å ha 10.000 spillere og helst mange, mange flere på en server for at det i det hele tatt skal BLI et spillersamfunn.

 

Eve Online er også teknisk sett ganske lettfattelig i forhold til typiske MMO-spill. Det er ingen reell "collision detection" inne i bildet da det ikke er noe å virkelig kollidere i (enkelte unntak er det jo). Det har ikke et "twitch"-gameplay, du styrer altså ikke romskipet selv og fyrer av etter eget ønske. Du styrer romskipet ved å klikke på hvor det skal kjøre. Hadde de lagt inn et system hvor du kontrollerte skipet fra cockpiten, fløy det som i typiske offline-romspill hvor du kunne skyte som du ville mot fiender og slikt, ville det være langt mer teknisk krevende. Jeg personlig ville heller at Eve Online skulle ha et slikt gameplay, et mindre univers, mulighet til å fly inn på planeter, møte andre spillere på romstasjonene, og balansert det hele med færre spillere. Men det er mitt personlige ønske.

 

Så da vet du det. Og dette er ikke negativt ment om hverken Eve Online eller Star Wars Galaxies.

Lenke til kommentar

Husk på at det er over fem tusen slike tomrom med noen få stasjoner og asteroidebelter.

 

Har du noen gang sett et 0.0 belte? da snakker vi ikke om tomrom nei...

 

 

Og her er noen filmer fra de onde piratene vi må slåss mot... (hyyyl!)

(Tomrommet som ble nevnt over fylles fort opp av laserstråler, skudd, missiler og torpedoer, sjekk den første videoen)

Endret av GolfBag
Lenke til kommentar

EvE online må vre det beste spillet som noen gang er lagd. for deg some sier det er ""irc"" med litt mer features har så fulstendig feil. :no:

Kanskje du skal sette deg litt dypere inn i happenigs rundt i eve universet.

 

Uansett her er en vid jeg lagde for et par uker siden. Den viser PvP og generelt Mord :devil: på uskyldige folk og andre pirater.

 

Dette er med de største skipene, det beste utstyret så ikke tro du kan gjøre dette med en gang du kjøper spillet ;)

 

Teddybears goes on picnic

 

Løp og kjøp

Lenke til kommentar

Hvilket MMO-spill man liker er jo høyst personlig da. Jeg har prøvd flere forskjellige mmo(rpg) spill og kan ikke si at noen av dem har passet min smak, på en eller annen måte. Og sånn kommer det til å være for de fleste, du kommer til å like aspekter ved et spill og samtidig ha andre aspekter du ikke liker. Så kommer spørsmålet om man skal bli medlem av "community'en", stort sett vil dette si å bruke halve dagen på å laste inn dødstreige forumsider og lese om ting som ingen gidder å bry seg om. Totalt latterlig, med andre ord.

 

Jeg kan sitere gode og dårlige ting om hvert slikt spill jeg har prøvd, det være seg Anarchy Online, Eve-online, Earth & Beyond, SWG, ogsåvidere..

 

Det gidder jeg ikke gjøre. :)

 

Istedet skal jeg nevne noe en person tidligere sa i denne tråden, nemlig at man

betaler (en billig penge) for et spill med mye support.

 

Hallah! Jeg er totalt uenig! Det er knapt noen support bak de spilla i det hele tatt! Support er minimal, fordi halve teamet som laga spillet blir sparka etter det blir utgitt. Det å lansere en ekspansjonspakke ett år etter utgivelse er ikke support i mine øyne, det er melking for harde livet. Utgivelse av nye "soner" eller hva man nå kaller det (avhengig av spillets natur) er minimalt med tanke på antall betalende spillere.

 

Selv om de fleste spillene har "ingame-support" som de kaller det, det vil si at du kan sende requests om hjelp eller lignende til en GM eller support-crew, så er hjelpen langt fra tilstedetværende.

 

La meg ta et eksempel her:

En av flere MMOg jeg spilte på har mulighet for bug-reporting mens du spiller, ettersom både manual og hjelpefiler i spillet nevnte dette som en bra instans for å rapportere feil og få hjelp, bestemte jeg meg for å bruke den for nettopp dette: rapportere bugs. Hver bidige gang jeg rapporterte en bug fikk jeg en ingame-mail 2 dager senere hvor jeg ble glatt henvist videre til forumet deres på hjemmesiden. Dette bekrefter hovedsaklig to ting: 1. Støtte-teamet har ingen sans for kommunikasjon mot sine kunder. 2. Forumene er trege fordi de blir oversvømt av klager.

 

Nei takk, hittill har ingen MMORPG av noe slag klart å kapre mitt hjerte og få meg til å si "Jøss.. detta skal jeg sløse bort tiden min gladelig med!" Da stikker jeg heller på by'n og tar meg en øl. :)

 

Forøvrig, hvis du vil prøve en helt tekstbasert gratis MORPG som ikke krever et døyt av hardware for å kjøres kan du alltids prøve en MUD, som for eksempel Xyllomer. Helt gratis og morsomt, pluss at du blir en djevel på å skrive engelsk. :laugh:

Lenke til kommentar

Istedet skal jeg nevne noe en person tidligere sa i denne tråden, nemlig at man

betaler (en billig penge) for et spill med mye support.

 

Selv om de fleste spillene har "ingame-support" som de kaller det, det vil si at du kan sende requests om hjelp eller lignende til en GM eller support-crew, så er hjelpen langt fra tilstedetværende.

 

La meg ta et eksempel her:

En av flere MMOg jeg spilte på har mulighet for bug-reporting mens du spiller, ettersom både manual og hjelpefiler i spillet nevnte dette som en bra instans for å rapportere feil og få hjelp, bestemte jeg meg for å bruke den for nettopp dette: rapportere bugs.

 

Hver bidige gang jeg rapporterte en bug fikk jeg en ingame-mail 2 dager senere hvor jeg ble glatt henvist videre til forumet deres på hjemmesiden. Dette bekrefter hovedsaklig to ting: 1. Støtte-teamet har ingen sans for kommunikasjon mot sine kunder. 2. Forumene er trege fordi de blir oversvømt av klager.

 

Har noe med at support har flere tusen klager fra folk som ligger og venter i kø, tar gjerne litt tid og svare alle ;) Spess når halvparten er grunnløse klager om ting de mister eller ikke fikk.

Lenke til kommentar
Har noe med at support har flere tusen klager fra folk som ligger og venter i kø, tar gjerne litt tid og svare alle ;) Spess når halvparten er grunnløse klager om ting de mister eller ikke fikk.

Helt klart. Men selv om halvparten av henvendelsene var av den typen, så har du fortsatt like mange henvendelser som er "rett" eller av annen sort, ikke sant? Selv om din henvendelse (eller klage) er rett eller feil så er du en kunde hos dem, og da skal du få et godt svar tilbake istedet for et avvisende svar. Svaret trenger ikke være spesielt utdypende men det burde komme fram at du har blitt hørt og at de desverre ikke kan gjøre noe med det eller at de skal se nærmere på det.

Det handler om kommunikasjon på servicesiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...